Først til mølle: Gratis isskraber til alle ordrer.
Brug koden: “frost” ❄️

Handelsbetingelser

Priser


Alle de oplyste priser er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne i Shoppen uden forudgående varsel. (Naturligvis ikke efter du har lavet en bestilling.)

Udsolgte varer


Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse


Levering sker med PostNord eller GLS (primært ski, skistave og til enkelte erhvervsadresser). Levering sker i Danmark, Grønland, Færøerne og Norge. Aftaleindgåelse foretages på dansk.

Reservation af beløb


Når vi har modtaget din ordre, reserverer vi beløbet via den valgte betalingsmetode for at sikre, at der er dækning for købesummen, så transaktionen kan gennemføres. Dette sker ved brug af internationale betalingskort som f.eks. Visa og MasterCard. Ved at gennemføre din ordre accepterer du, at vi foretager en reservation af beløbet. Reservationen ophører, når beløbet er bogført på din konto.

Ordrebekræftelse


Der vises en kopi af ordrebekræftelsen i forbindelse med købets gennemførsel. Endvidere sendes ordrebekræftelsen per e-mail til den adresse kunden har opgivet i forbindelse med købet. Ordrebekræftelsen kan rekvireres igen ved henvendelse på shop@skisport.dk.

Leverings- og ekspeditionsomkostninger Danmark


Ved bestilling tilbyder vi levering til din hjem adresse, til en pakkeshop eller til erhverv. Disse sendes med PostNord, men man kan også vælge at få sendt sin ordre til nærmeste GLS pakkeshop.
Ski og skistave sender vi altid med GLS.
Dette betales af køber. Ved bestilling for minimum 999 DKK leveres fragtfrit (værdi 39DKK), ved privatadresse uden omdeling eller firmaadresse, med PostNord.
Levering sker normalt inden for 1-3 hverdage, efter at bestillingen er modtaget.

Leverings- og ekspeditionsomkostninger Grønland og Færøerne


Til Grønland og Færøerne sendes bestillinger uden moms. Der tillægges porto, denne er uafhængig af vægten og starter ved DKK 300,-. Dette gælder dog ikke vare af stort omfang, eksempelvis ski, stave, skistøvler og store rejsetasker, de kan blive sendt med skib med en leveringstid på op til en måned, vi vil i så fald kontakte dig inden afsendelse og få bekræftet at du har tid til at vente. Bemærk at det i vinterhalvåret ikke er muligt at levere med skib til visse nordlige og østlige dele af Grønland. Ved bestilling betaler du DKK 300,- for levering, dette er en vejledende pris, i fald vi ikke kan sende til denne pris vil vi kontakte dig, hvorefter du kan beslutte om du vil betale den reelle leveringsomkostning eller vi skal annullere din bestilling.

Når du har betalt


Så snart vi har modtaget din bestilling via internettet, sender vi en e-mail med ordrebekræftelse til dig. Denne e-mail vil indeholde den samlede betalingssum, samt et ordrenummer.

Ved afsendelse af varen modtager du en e-mail med link til din faktura, som du altid efterfølgende kan hente online.

Fortrydelsesret


Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Bemærk dog, at I forbindelse med julen, er der på alle bestillinger foretaget i perioden 1/11 til 21/12 fortrydelsesret frem til 5. januar det efterfølgende år.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

1. har modtaget din vare

2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare eller her: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Det nemmeste for dig er dog at du hurtigt og indenfor 14 dage returnere varen til os, sammen med den bytteseddel som du finder link til, i den mail vi sendte til dig, da vi afsendte varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Sker dette, eller henter man ikke sin pakke fra det lokale posthus, vil man blive modregnet prisen for en returlabel, svarende til 39 DKK

Returnering af ski og skistave


Fortrydelsesretten gælder ikke ski, da disse leveres med bindinger monteret, med mindre andet er skriftligt aftalt. Vælger man at returnere et par ski, vil man blive modregnet kr. 400,- i det beløb vi tilbagebetaler. Beløbet dækker merudgifter til fragt og tid medgået ved montering samt justering af bindinger.

Ved returnering af skistave, SKAL dette ske for egen regning. Den returlabel der kan downloades via Skisport.dk kan ikke benyttes til dette. Benytter du alligevel en returlabel købt hos os til returnering af skistave vil du blive modregnet kr. 200,- i det tilbagebetalte beløb til dækning af merudgifter hos PostNord (langt gods). Man er velkommen til at aflevere skistave på vores adresse, eller finde en alternativ måde at sende dem retur, returnering af varer sker altid for egen regning.

Retur og omkostninger:


Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Varen sendes til følgende adresse:

Skisport.dk
Damvej 114
8471 Sabro

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Ikke afhentet pakke


Vær opmærksom på, at ikke afhentede pakker fra posthuse/pakkeshops vil blive behandlet som enhver anden retur ordre. Det betyder at du vil blive modregnet prisen for en returlabel, 39 DKK, fra den samlede pris du skal have tilbagebetalt fra os.

Varens stand, når du sender den tilbage:


Hvis du sender varen tilbage, skal den være i væsentlig samme stand, som da du modtog den. Såfremt originalemballagen ikke medfølger, er der risiko for at varen ikke er returneret i væsentlig samme stand. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen og varen skal returneres i sin originale emballage. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, vil det være en fordel for ekspeditionen såfremt du vedlægger byttesedlen som du har modtaget i den mail du modtog da vi sendte din vare. Husk ved returnering at sende varerne som pakke, da det er den eneste måde hvorpå, postvæsenet kan give dig en kvittering for at du har sendt varen.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har givet for varen, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Vær opmærksom på at din sætrabat bortfalder, når du returnerer én del af et sæt.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder også leveringsomkostninger ved fortrydelse af hele ordren (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis lange ski og stave. Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 150 DKK. Vi tilbyder en returlabel der kan benyttes ved returnering fra Danmark. Du finder vores returportal her, hvor du kan registrere den/de varer du ønsker at returnere, samt derefter downloade din returlabel. Vær opmærksom på, at der modregnes 39 DKK ved brug af denne returlabel, når der føres penge tilbage for din returnering.

Vi skal gøre opmærksom på, at ved brug af vores returlabel, må pakken måle maksimalt 60cm på den længste side.

Leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse


Skisport.dk giver sine kunder mulighed for delvis fortrydelse af deres ordre. Bemærk dog at i tilfælde af delvis fortrydelse af en ordre, hvor dele af en ordre, men ikke alle produkter i ordren bliver returneret, har forbrugeren ikke krav på hverken fuldt eller delvist at få tilbagebetalt sine leveringsomkostninger.

Registrering af oplysninger


Skisport.dk registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Det gøres for at kunde leverer varen til rette adresse. Oplysningerne videregives ikke, men Skisport.dk beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det. Den dataansvarlige er virksomhedens ledelse. Se derudover vores persondatapolitik

Købsgaranti


Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

Du kan stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien, selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem - du skal blot registrere dit køb inden for en time. At blive medlem hos PriceRunner er gratis og tager kun et par minutter! Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

Med PriceRunner Købsgaranti får du erstatning i tilfælde af ødelagt vare, hvis levering af varen udebliver, hvis en vare mangler ved levering eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet. For at Købsgarantien skal gælde, er det nødvendigt at bestillingen er adresseret til dig som privatperson.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. Købsgarantien giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der ikke er dækket af garantien, besøg PriceRunner.

Reklamationsbehandling


Som forbruger har man 2 års reklamationsret fra varens modtagelse, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget.

Er varen forsinket eller har varen en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid, efter at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen ved en almindelig gennemgang af varen. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

Når Skisport.dk modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt. Skal varen tilbagesendes til Skisport.dk, sker dette uden omkostninger for kunden på berettigede reklamationer.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Skisport.dk på mailadressen shop@skisport.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/.


Kontaktoplysninger
Skisport.dk ApS
Damvej 114
8471 Sabro
E-mail: shop@skisport.dk
Tlf: 87 300 634
CVR-nr: 36 05 43 87
Etableringsår: 2014

Disse betingelser er almen standard og regulerer sammen med anden Dansk lovgivning betingelserne for købet.

Kunderne er vilde med os
    
Mere end 500.000 kunder siden 2003.