Haglöfs fylder år - 100 års jubilæumstasker Tight Legend og Icon
Der er solgt millioner af rygsække fra Haglöfs, og de får også en central plads i forbindelse med jubilæet.
Online: 03/07 2014 Wiktor Haglöfs lavede de første Haglöfs rygsække i den lille svenske by Torsäng i 1914. Produktion der for alvor tog fart i 1993 da Tight rygsækkene blev lanceret. Jubilæet fejres nu med lancering af et par særudgaver af Tight rygsækkene som fra uge 28 vil være at finde i udvalgte butikker. I de sidste 25 år har Tight rygsækkene været en landeplage på gymnasier, skoler og ja overalt. En robust rygsæk som var udviklet til at tiltrække de unge og moderne. I stedet for at bruge traditionelle literstørrelser som mål, blev small, medium og large introduceret for at betegne størrelsen. Rygsækken har været en kæmpe succes, den er løbende blevet forbedret og der findes i dag også en Pro-serie med lidt flere features. Cykel en tur i Aarhus, København eller en anden studieby og du ser en Tight rygsæk indenfor ganske kort tid. Jubilæums modellerI uge 28 får udvalgte butikker og webshops de to jubilæumsmodeller Tight Legend og Tight Icon på hylderne. Det er modeller lavet i anledning af det store jubilæum.Legend modellen er retro-style, forskellige modeller i blandinger af mange farver med relativt meget knald på. En karakteristisk rygsæk for store og små. Modellen laves nemlig også som den populære børnerygsæk Tight Legend X-Small i flere farver, som med plads til 10 liter er blevet et hit blandt de mindste til brug til børnehave og sport. Tight Icon er klassisk, en grundfarve og stropper i en kontrastfarve, en klassisk enkel rygsæk som de fleste kommer til at holde af i mange år – det er i hvert fald ambitionen fra designernes side. TIGHT LEGEND og TIGHT ICON tenderer 1980'erne og 1990'erne. Vi er gået tilbage i tiden og har set på Haglöfs’ produkter, reklamer og marketing, og på hvordan farver generelt blev brugt dengang. Alle rygsækkene har præcis de samme egenskaber, som alle Tight rygsække har haft gennem tiden - holdbart materiale og tæt pasform, så rygsækken sidder tæt til ryggen - men så tilføjede vi festlige farver i sjove kombinationer," siger Håkan Nyström, Business Area Manager Hardware. Du kan læse mere om Haglöfs på deres egen hjemmeside her. Haglöfs et mærke i udvikling6 logoer er det blevet til på 100 år, det nuværende H blev lanceret omkring årtusindeskiftet, men de 6 logoer til højre illustrerer meget godt udviklingen over 100 år. Ikke blot logoerne har udviklet sig, det har produkterne fra Haglöfs ligeledes. Selskabet er i dag ejet af den japanske koncern der også står bag skomærket asics, det smitter af på sortimentet, som i dag udover rygsække og tasker samt masser af lækkert friluftstøj byder på sko og vandrestøvler i mange afskygninger. |