Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Zell am Ziller?

Jacob 15/02 2006 17:35

Parker og Pipes? Er der noget at finde af den slags i Zell am Ziller? Nogen feder steder for free-styling osv.?

Skriv gerne alt muligt.. Gode offpists, parker, pipes? barer, hvad ved jeg. Skriv alt hvad der er værd at vide :-)

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Anders 15/02 2006 18:03

Sv: Zell am Ziller?

Hej Jacob

Jeg kender Zillertal området ret godt (18 uger i Zillertal) Vender tilbage i morgen.

Anders

Mikkel 15/02 2006 21:43

Helt sikkert, en super fed park i Mayrhoffen, faktisk kåret til europas bedste park i et tysk snowboard magasin her i december eller januar mener jeg(kan ikke lige huske bladets navn, det var en kammerat der havde det) vi var dernede i uge 4, der er masser af hop og rails osv.

Anders 16/02 2006 06:46

Hej Jacob.

Det er rigtigt hvad Mikkel siger mht. til pari i Mayerhofen. Mayerhofen området er flere små områder der er forbundet og parken ligger i Horberg oppe i ?gryden?. Der er mange nedkørsler der stiger i sværhedsgrad og hoppene bliver større og større men nedkørslerne er ikke ret lange. Der er en stolelift der tager der fra bunden af parken og op igen så du ikke behøver at skal køre piste for at komme tilbage til parken.
Pipen i Horberg er ikke særlig stor. Der findes en større pipe i Gerlos ved siden af en rød pisten nummer 8 og på Hintertux er der er en stor pipe ved 8a pisten.
Der er også et lille parkområde i Kaltenbach men ikke noget vildt og det er dårligt forbundet med liftsystemet.

Offpiste er der også god mulighed for i Zillertal men som altid når man er offpiste gælder det om at passe på. Hvis i er nogle stykker vil jeg anbefale at i betaler en skilærer for at tage jer med på tur. Hvis du fortæller mig hvor du skal bo kan jeg fortælle lidt mere.
Der er massere af offpiste på Hintertux hvor man kan få nogle gode lange ture men på ikke at køre i en gletscherspalte.
Kaltenbach byder også på en masse offpiste men som altid er det sjovest lige efter snefald ellers bliver det hurtigt kørt op. På bagsiden af Kaltenbach over mod Hochfügen under den nye 8?er kabine er der også nogle gode ture hvis der er pulver.
Men hvis man vil køre offpiste synes jeg Hochfügen området er det bedste. Tag liften helt toppen og gå ud til højre så er der massere af offpiste på bjergsiden i retning mod Fügen.
Du kan også køre bagom til venstre eller forlade den sorte nr. 6 og køre på den side a bjerget hvor du så ender på en kælkevej der tager dig tilbage til liften (Hochfügen dalen).

Du kan gå ind på flg. side og se de forskellige områder i Zillertal og finde oplysninger om pister, restauranter, hoteller og alt andet der er værd at vide.

http://www.zillertalski.at/
http://www.zillertalski.at/skigebiete_panorama.html

Håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.
Du skriver bare hvis du vil vide mere.

Med venlig hilsen

Anders

Mikkel 16/02 2006 07:45

Og så vil jeg da lige anbefale "Elchbar" mellem kl 16-17 fre-søn, den ligger lige hvor man kommer ud af penkenbahn...
Der er god fest og friske tøser på baren, uden uldent skiundertøj, hæhæ...

Anders 17/02 2006 06:29

Hej igen.

Jeg glemte at sige at der er kanon offpiste i Mayerhofen under 150 Tux'er liften. Den ligger oppe i "gryden" tæt ved snowboard parken.

Rigtig god fornøjelse.

Anders

Jacob 17/02 2006 14:43

tusinde tak for alle informationerne...

Nu glæder man sig jo ekstra til at komme afsted. Bilen er pakket og vi kører afsted kl. 18...!!

Yeah!!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen