Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Rasmus 19/05 2013 23:27
Heey
Jeg har besluttet at tage en sæson i Canada - 13/14. Er dog blevet i tvivl om hvilket af de to områder jeg skal vælge. Planen er at komme i slut oktober, og blive der til midt/slut april. Arbejde er påtænkt, hvis jeg får et visum.
Kan folk komme med nogle pros/cons og erfaringer fra de to steder?
'Rasmus'
Rikkesh 22/05 2013 10:06
Sv: Whistler eller Fernie 13/14
Hej Rasmus,
Jeg vil sige, at det kommer meget an på, hvad du lægger vægt på i destination.
Whistler er en destination med det hele.
Pros: god park, masser af sne, godt natteliv, masser af pister. Som destination har Whistler det hele.
Cons: powder er inne champagne det er små tungt powder. Der er altid mange mennesker, stor destination...., man skal være 19, for at må drikke alkohol. Dyr husleje og mad priser.
Fernie er en POWDER destination!
Pros: CHAMPAGNE POWDER! og masser af det. Lille hyggeligt by med færrer mennesker og mere en bumse destination. Gode hyggelige bar/pubs, billigere husleje og priser generelt. Man kan evt. købe rocky mountain lift kort, og få liftkort til alle de nærmest liggende ski resorts.
Cons: så vidt jeg ved er der ikke rigtigt nogen park. man skal være 19 for at må købe alkohol (men man bor tæt på provinsen Alberta, hvor man kun skal være 18)
Men tja. Hvad lægger du vægt på, hvad vil du gerne... Jeg har faktisk skrevet en blog (for et firma godt nok) omkring det med at vælge destination. du kan prøve at tjekke den ud.
http://www.seasonhousing.com/index.php?r=site/page&view=posts