Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Vibe Mikkelsen 15/11 2011 17:13
Hej!
Jeg tager til Whistler næste år og ville høre om der er andre der tager afsted! :)
Jeg rejser ikke med Alpservice, men på "rigtig bumsemaner" :b Dvs. jeg rejser bare derover og håber på det bedste. Jeg leder mest efter folk, der gør som jeg, så man evt. kunne dele idéer og tanker :) Men jeg vil gerne høre fra alle!
Håber at høre fra jer! :)
Nicholas Elston 11/12 2011 21:09
Sv: Whistler 12/13
Hej folkens.
Kan se det bliver nævnt Alpservice i denne tråd.. Var i Whistler sidste vinter (10/11) sammen med nogle venner. Vi lærte rigtig mange at kende som var rejst derover med Alpserive. De er alt for dyre, og boligerne er ikke gode. Selv på "bumse" niveau er lejlighederne rigtig dårlige. Jeg ville helt klart anbefale jer at finde noget selv. Brug evt. http://whistler.craigslist.ca/apa/ til at finde noget - men pas på de ikke tager røven på jer :) Alpservive er virkelig et NO GO!
Peter Halgadal 11/12 2011 21:53
Hey Nick.
Min plan er også at tage derover og finde en bolig og det hele.
Kasper og jeg har også snakket sammen, og planen er at vi tager afsted sammen. Og finder en bolig og deler den med andre. Vi eller jeg tager det endelige valg om jeg skal med engang til april-maj måned. hvor vi ellers har snakket om at booke fly-billeter og liftkort
Rikke 08/01 2012 23:32
Ey,
Prøv at find gruppen Skibumserne på Facebook, Der er mange der, som har været på sæson i Whistler og andre steder i Canada.. Jeg valgte selv at tage til Banff i stedet.. Orkede ikke alt hypen over OL, turister og hvad der ellers følger med i Whistler, ville bare ha' det fede Pow Pow..
Men der er mange der ved meget om Whistler i gruppen, hvis i mangler mere information.
Ellers Ha' en super fed sæson, det bliver helt sikkert en oplevelse for livet..
OG lige meget hvad, så tag den på rigtig bumse stil (ikke gennem et bureau) og bare tag der over, book jer ind på et hostel de første par uger, og tag den derfra.. Skriv måske nogle uopfordrede ansøgninger og send dem til nogle steder allerede hjemmefra, og se om i ikke kan score nogle jobsamtaler, hvis i ønsker at få job, så er i lidt igang, når i kommer der over. :)
Cheers,
Reggae
Peter Halgadal 16/11 2011 00:49
Hej Vibe.
Min plan er også at tage derovre næste sæson :), kan dårligt vente.
Som min plan ser ud har jeg dette økonomi skema :
fra 1 november til 1 maj ca.
Bolig: 15-20 k i whistler for en sæson?
Mad: 15000
Lommepenge: 15000 (tæller også for sprut osv...) ?
Liftkort: 6402
Transport: 6000, flybillet ligger på ca 5000 kr T/R
slidtage på udstyr+nyt udstyr: 10000 kr.
Totalt 67204-72402kr, afhængig af bolig. Og hvis man slår sig sammen med nogle andre og bor sammen, regner jeg med at man kan klare huslejen ned på 15000.
Min tanke er at jeg så vilm spare en 60-70 k sammen og så få udbetalt feriepenge, plus diverse andre steder fra og så forhåbentligt ramme 80k til den tid. Så vil jeg nemlig ikke være tvunget til at tage et job, men have den luksus at vælge om jeg vil eller ej.
Jeg ved ikke om du kender til gruppen på facebook som hedder whistler 2011-2012 eller sådan noget. Det er en dansk gruppe for folk der tager derover og bumser.
Men min plan ville være at rejse derover, bo på noget hostel eller andet og så finde en bolig. Her kunne det være ideelt hvis man var minimum 2 som rejste afsted sammen, men planerne om at finde en bolig sammen. evt med en række andre mennesker man møder derovre.
Vibe Mikkelsen 16/11 2011 08:45
Det lyder super fedt!
Selv havde jeg nu kun planlagt at spare omkring 40k sammen.
Jeg har planer om at forsøge at få et job med Whistler, for så kan man bo i Staff Housing og det skulle efter sigende være super fedt (og rimelig billigt leje i forhold til at det er Whistler).
Man skal dog være fuldtidsansat, men det er nu ikke noget problem for mig, for alle de vintersæsonjobs der er, er meget skisport-relaterede og de lægger stor vægt på, at det skal være så man også kan få stået en masse :)
Det er jeg også specielt fanget af, fordi jeg virkelig gerne vil få snakket en masse engelsk, så jeg vil helst bo med andre end kun danskere. Dog vil en rejsemakker være super, for jeg vil heller ikke være helt alene i verden :b
Jeg har desuden fundet en masse tilbud og fifs jeg gerne deler, hvis det kunne friste at gøre som mig. Jeg håber det lidt, for det kunne være super fedt at dele det med nogen :)
http://da-dk.facebook.com/pages/Nagel-Frederik-p%C3%A5-eventyr-i-Canada/131055196948797
De her to gutter har gjort som jeg har tænkt mig - bare til lidt inspiration :b
Kasper Poulsen 16/11 2011 13:06
Hej begge to.
Jeg skal helt klart også af sted næste år til Whistler.
Dog er jeg mere til at det hele skal være sikret på forhånd, så derfor regner jeg stærkt med at tage alpservice.
Kan slet ikke vente, havde jeg haft pengene i år havde jeg helt klart taget af sted, men så tager jeg bare 3 uger på ski i stedet for (-:
Regner også med at spare en del penge sammen, gerne omkring de 6-70.000, da jeg regner med ikke at skal have et job lige til at starte med, men det kan være det ændre sig når jeg kommer der over.
Ser frem til at møde en masse nye mennesker der ovre.
- Kasper Poulsen
Peter Halgadal 16/11 2011 23:04
Hej Kasper.
Som jeg ser problemet med alpservice, og som mange andre har påpejet på diverse forum's og facebook grupper over Whistler. Er at det er meget dyrere. Jeg har kigget på andre's regnskab for bolig. Her taler vi om folk som tog derovre, uden bolig med inkvartede sig på hostel til at starte med, og fandt en bolig med andre. Her svang deres huslejen for hele perioden 15-20000 kr.
Skal du afsted med Alpservice koster det omkring 28000 kr. Jeg syntes det er mange penge at spare. Og man skulle meget nemt kunne finde boliger som er langt bedre kvalitet til den pris.
Men min plan er at skulle finde nogle her hjemme fra at tage afsted med. Ville helt klart være det fedeste. Derfor tænker jeg på at engang til maj måned, vil oprette en facebook profil for Whistler sæson 2012-13. Her ville jeg så satse på at finde nogle andre at tage afsted og bo sammen med.
Men jo, jeg ærger mig også over ikke at kunne komme afsted i år.
Så jeg kvittere med at tage på skiferie i uge 1 alene i val'disere og i uge 2 sammen med 2 venner i val'disere og lære speedriding. Skiløb hvor du flyver i form for paraglider tæt ned af bjerget. Min plan er så at skulle have eget udstyr. og så have det med til Whistler :)
Kasper Poulsen 16/11 2011 23:19
Hej Halgadal.
Jamen det kunne være fedt at finde en at rejse med og arrangere det hele sammen med.
Hvis der er så mange penge at sparer kunne det være en mulighed, da det ikke er billigt i forvejen?
men kunne se dit regenskab hang meget sammen med det jeg havde forventet i alt?
eftersom jeg ikke har nogen kammerater der skal på sæson, kunne det være en mulighed at finde en rejsekammerat her inde fra
kasper poulsen
Peter Halgadal 17/11 2011 00:19
Hej Igen Kasper xD
Jeg vil lige give dig de her 2 link og råde dig til at læse dem igennem.
Fra i år:
http://www.facebook.com/groups/188216077902337/
Fra sidste år:
Humm, kan ikke finde linket fra sidste år. men der var 2 gutter som tog afsted sidste år og lavede deres egen side på facebook, som de opdaterede om deres sæson osv...
Men som sagt, så ville min plan være at tage derover og satse på at finde et godt tilbud. Det kan jeg se mange andre også har haft gjort, og lykkedes. Og jeg vil hellere bruge 10000 på udstyr, mad osv... i stedet for ned i lommen hos alpservice xD.
Men igen, det bliver nok først relevant at snakke om det igen til maj, eller sommer. Hvor det kunne være fedt at få noget af det planlagt hjemmefra, og finde nogle andre at tage afsted med.
Peter Halgadal 17/11 2011 00:20
Edit.
Fandt lige det andet link:
http://www.facebook.com/pages/Gutterne-i-Whistler/169832219701119
Kasper Poulsen 17/11 2011 14:54
Hej Halgadal.
Ja ved godt det nok ikke er så relevant nu når sæsonen lige er startet, men jeg er 100% sikker på jeg vil afsted næste år, men jeg tror ikke jeg har "nosser" til at tage der over alene, ville sgu være rart hvis man havde en rejsekammerat til flyve turen og/eller en at bo i hytte/lejlighed med der over?
Men ja, har også regnet med at poste en masse forums inden jeg skal afsted til næste år, for at få noget mere viden, og hvis jeg kan komme uden om alpservice ville det da kun være et plus, da jeg ved de er meget dyre. evt. vi skulle dele lidt erfaring inden vi begge forhåbentligt stikker af til canada?
Forresten nogle gode links!
Kasper Poulsen
Peter Halgadal 17/11 2011 22:39
Hej igen Kasper xD.
Som det ser ud nu er jeg også rimelig sikker på jeg skal til whistler i en sæson xD. Lige nu kører jeg på mit første sabat år, og spørgsmålet er om jeg skal tage et til. Jeg er rimelig sikker på jeg skal afsted, fortæller bare først mine forældre det engang til sommer :).
Men Hvor henne af i landet bor du?, det kunne som du sagde, være fedt at udveksle ideer, erfaring osv... Så måske hvis vi ikke bor for langt fra hinanden mødes og snakke om det engang når vi nærmer os sommeren?
For jeg må da indrømme at jeg heller ikke er helt vild med at skulle tage afsted alene. Derfor var min plan at tage afsted med nogle andre, samt at bo med nogle andre danskere.
Kasper Poulsen 18/11 2011 13:11
Hej Halgadal.
Nu kunne jeg læse du gik på HTX i KBH, så du er nok derover fra :b jeg er selv fra det kolde nordjylland, men det er intet problem med mig at arrangere det hele på telefon, mail eller FB og så evt. flyve et par gange til KBH, det koster jo ikke det vilde idag.
Men ja det ville være fedt at have en rejse kammerat, da det trods alt er Canada og det nok er rimeligt svært at være på bar bund alene.
Kasper Poulsen
Peter Halgadal 19/11 2011 01:40
Hej igen Kasper.
Det lyder da ihvertfald som om vi sagtens kunne tage afsted sammen til BC Whistler næste år. Jeg syntes ihvertfald at når vi nærmer os et mere relevant tidspunkt, at vi skulle snakke nærmere om det. Lige nu er der jo desværre ikke så meget at snakke om :).
BTW. har prøvet at finde dig på FB men der er en del med dit navn :).
Kan du ikke tilføje mig på FB?
Navn: Peter Halgadal.
Så kan vi ihvertfald holde kontakten, hvis der pludselig skulle være noget. For det kunne jo være fedt hvis man allerede har fundet en rejsemakker.
Kasper Poulsen 19/11 2011 08:47
Hej Halgadal.
Jeg har tilføjet dig, du var ikke så svær at finde :)
Ja det er helt sikkert en mulighed, jeg er skam åben for alt hvad det angår at finde en rejsemakker. synes det ville være lidt trælst, at skulle rejse alene nu når det er første gang jeg skal på sæson.
Men ja det er nok mere relevant når vi kommer til sommeren, der er trods alt næsten et helt år til endnu (desværre) :)
Vibe Mikkelsen 19/11 2011 20:47
Hey drenge!
Jeg synes i glemmer mig lidt. :b jeg skal også afsted!
Som sagt har jeg planer om at arbejde og bo i staff housing, og jeg håbede at få folk med til det.. :b Jeg er frisk på at lave en gruppe på facebook nu, though, så folk har mulighed og tid til at begynde at overveje og spare op og den slags.. Jeg inviterer jer! :)
Men inkluder mig lige i jeres planer, vi kunne jo evt. deles lidt om tips og tricks :b Jeg har fundet rimelig mange informationer :)
Vibe Mikkelsen 19/11 2011 20:53
http://www.facebook.com/groups/263622250357212/
Okay, jeg kan ikke invitere jer, for jeg er ikke venner med jer på facebook, men gruppen er åben, så i kan vist bare slå jer løs :b
Peter Halgadal 19/11 2011 21:00
Undskyld Vibe xD.
Kan godt se det gode med staffhousing.
Du er sikker på at få et sted at bo, job osv....
Men jeg har det sådan at jeg ikke gider skulle arbejde når jeg skal afsted. til den tid vil jeg have arbejdet 10-20% mere end hvad et fuldtidsjob er for at spare og kunne springe en masse faldskærm til sommer.
Og når du ikke vil have et job, kan du heller ikke få job i staffhousing.
Men jeg tænker også at det kunne være fedt at bo i en større forsamling. altså hvis man kunne komme til at bo i et hus med 10 mennesker eller ligende.
Men der er stadigvæk risikoen for at du ikke vil kunne finde et sted at bo med det samme. men såvidt jeg har kunne se, er der aldrig nogen som ikke har kunne lykkedes at finde et sted og bo.
Men hvis der er mulighed for at bo i staffhouse selvom man ikke har job lyder det jo ikke helt galt
Vibe Mikkelsen 19/11 2011 21:18
Man kan kun få staff housing hvis man har fuldtidsjob.. Men jeg kan nemlig ikke nå at spare så mange penge op at jeg kan leve uden et job, så det tager jeg med og ser det som en fed snowboard-relateret oplevelse :D
Peter Halgadal 20/11 2011 20:30
Jeg tænkte på at når vi engang når hen imod sommeren, slut sommer og der forhåbentligt er lidt flere mennesker i den facebook gruppe, at så mange som muligt måske skulle mødes og snakke og dele ideer osv... kunne også være man mødte nogle at tage på sæson med.
Er det noget i kunne være friske på
Kasper Poulsen 20/11 2011 20:46
Hej Begge to.
Det er skam en god idë med facebook gruppen og det hele. helt sikkert en mulighed at dele en masse erfaring og tips inden vi tager afsted og evt. finder nogen at rejse med.
Melanie Engelkes Pedersen 30/12 2011 10:54
Heyaaa!!
Jeg havde selv lige smidt en tråd op ang. en tur til Whistler, men blev lige opfordret til at hoppe her ind :)
Min veninde og jeg vil gerne afsted fra starten af november til starten af april. Så vi altså er afsted i 5 mdr. i alt, for derefter at leje en bil og køre lidt rundt i USA.
Vil I alle have april måned med? Tænker på, om det bliver problematisk mht. hytte osv.
Vi er friske på at bo med hvem som helst - the more the merrier :)
Melanie Engelkes Pedersen 30/12 2011 11:05
Jeg har forresten også lige mast mig lidt på, og meldt mig ind i gruppen, ligeledes gør Annika :) - så kan vi lige snakke lidt mere sammen derinde :)
Kasper Poulsen 30/12 2011 12:28
Hej :)
Ville helt sikkert mene det er værd at tage april med. nu ved jeg ikke om jeres planer er at arbejde der ovre eller om det udelukkende er ski.
Peter og jeg selv har mere eller mindre valgt arbejde fra og tæsker løs med timerne fra nu af og til en gang i oktober her hjmme så det er muligt for os ikke at skal arbejde de 6 mdr. derovre :) dog har jeg selv overvejet at få et deltids arbejde så der ryger en lille smule ind på kontoen så jeg er fri for at tømme hele opsparingen. Det siges også at man lærer flere mennesker at kende ved at have et arbejde og der er nogle goder ved at arbejde i de lokale butikker/hoteller. :)
Planen er at vi er der til start november, dvs. vi rejser omkring d. 26-28 oktober. og så har vi rig mulighed for at finde en lejlighed/hytte der ovre til billige penge.
Flybilleter og Liftkort skal bestilles inden maj, da der er mange penge at spare( 6-7000 kr)
og ellers så tager vi bare der ovre og håber på det bedste :)
- Kasper P
Simon Fischer 07/01 2012 22:26
Hej
Jeg har planer om at tage til Whistler næste sæson og leder efter en resje makker.
Jeg regner med at få samlet penge nok til at jeg ikke behøves at arbejde som udgangspunkt, og ser om jeg kan få et aften job når jeg kommer derover.
Mvh Simon