Black Thursday: Spar op til 40% på dagstilbud 🔥

Whistler 11/12

Nanna 25/05 2011 12:18

Vi er to piger som skal til Whistler i den kommende sæson 11/12, og vi søger derfor roommates :)
vi bliver begge studenter denne sommer og regner med at kunne spare op i løbet af de næste måneder.
Hvis nogen har nogle gode råd mht. boligforhold i Whistler må i meget gerne dele :)
Overvejer i en sæson i Whistler så må i meget gerne kontakte os :)

Kommentarer:
Der er i alt 12 svar i denne forumtråd.

Anders 28/09 2011 19:15

Sv: Whistler 11/12

svedigt at høre, jeg tager selv afsted, men har ikk fri før til januar. ville være amokcool hvis vi kunne finde et hus med en flok danskere der ikk kender hinanden... ville klart være den største fest i whistler :D lad os se om ikk vi kan finde ud af noget, godt at høre der er flere afsted....

Jeppe Hostrup 26/05 2011 12:15

Jeg er en ung fyr, som også planlægger en sæson i Canada til vinter. Jeg har haft svært ved at finde nogle rejsekammerater, fordi de ikke har det samme flair for ski som jeg, og jeg søger derfor andre, som tager på sæson i Canada. Jeg bliver selv student til sommer, og regner derfor med at arbejde indtil november/december. Har i gjort jer nogle tanker mht. bolig, job osv?

Venligst Jeppe

Nanna 27/05 2011 17:43

Hej Jeppe :)
Vi har indtil videre tænkt på at finde et hus som man evt. kunne dele nogle stykker. Ud fra vores research lyder det som det billigste. En af mine kammerater som har været i Whistler har fortalt mig at det er bedst at opsøge lokale udlejere i stedet for at booke noget gennem et dansk bureau. Hvis du var interesseret kunne vi prøve at finde af noget? kender du andre som måske overvejer en sæson i Whistler?
Mht. job havde vi også tænkt os at finde noget derovre, men vi har ikke undersøgt det nærmere, hvad med dig?

Hilsen Nanna og Line

Jeppe Hostrup 27/05 2011 18:55

Det kunne være helt kanon at have nogle at spare med :) Umiddelbart kender jeg ikke nogle der er friske, så jeg har været alene om researchen. Af samme grund har jeg undersøgt nogle forskellige bureauer, som sender bumser afsted, så jeg allerede hjemmefra kunne være sikker på både bolig og job. Det virker dog rimelig dyrt, hvis man melder sig ind i sådan et bureau, men på den anden side har man også det hele på plads, inden man kommer derover :)

Nanna 28/05 2011 13:09

Hvad ligger priserne på ved sådan noget? De huse jeg har set på virker også rimelige dyre, de kræver i hvert fald at man er en gruppe for at det kan betale sig tror jeg. Men ved ikke om det bare er priserne sådan et sted? det er jo et turiststed. Whistlerbums.dk har et hus til ca. 25.000 hvor der er plads til 12 mennesker for en sæson. Har bare hørt lidt dårligt om dem som udlejere.

Jeppe Hostrup 30/05 2011 22:38

Travel Alott, som sender bumser afsted til Canada, kost ca. 17.000 for deres pre-placement pakke. Så finder de job + bolig til en inden man tager afsted og der er selvfølgelig mulighed for at bo sammen med en eller flere, så det dermed bliver billigere at bo der. Derudover er der flybilletter t/r med og de hjælpe med en masse praktiske ting. Umiddelbart virker det måske også meget dyrt, men så er man hvertfald sikker på, at man ikke skal bruge en masse penge på hostel osv. i starten :)

Daniel 07/06 2011 17:43

Vi er to fyre der er sikre på at tage der over næste sæson. Det er også rimelig sikkert at en tredje også tager med der over.
Vi har ikke rigtig kigget på noget endnu.

Mads Prior Lohmann Andersen 11/06 2011 04:21

Jeg er en ung fyr som bliver student her lige om lidt, jeg planlægger også en sæson i Whistler og har fundet et engelsk bureau der hedder OWH, hos dem koster det ca. 4.500 DKK at komme med i deres program. De sørger så for at man kommer til en job samtale i London i august med representanter fra Whistler. Derudover hjælper de en med at finde en bolig (hvis der ikke følger en bolig med jobbet). Hvis man ikke får tilbudet et job får man sine penge tilbage minus et depositum på ca. 1000 DKK.
Da jeg heller ikke umiddelbart kender andre der skal der over kunne det være fedt at finde nogen rejsekammerater.
Mvh. Mads

Simon Svejgaard 12/06 2011 17:57

Vi er tre fyre som er i fuldgang med at planlægge en tur til Whistler 11/12. Vi bliver alle studenter her til sommer, og rejser til Canada i slutningen af november og bliver der i 4 mdr., hvorefter vi rejser videre til USA.

Vi er også af den opfattelse at det er bedst at kontakte en privatudlejer istedet for at rejse igennem alpservice.dk, whistlerbums.dk mm. Og dette skyldes at det er langt billigere. Lige pt. prøver vi på at finde en bolig derover, men da det er sommersæsonen som er i fuldgang er det lidt svært. Vi benytter craigslist og pique magazine til at søge bolig.

Udover at søge bolig har vi også ansøgt om en arbejdstilladelse, som to af os har fået indtil videre. Og angående job regner vi med først at søge job når vi kommer derover eller i aviserne.

Vi er dog meget interesseret i at bo sammen med andre dansker i et stort hus, da vi synes det klart ville være fedest og sjovest.

Thomas 04/10 2011 14:44

Hej, søger i stadig roomies, jeg overvejer også en sæson i whistler ..
Hilsen Thomas.
Skriv evt til thomas_lund14@hotmail.com :)

Pernille 29/06 2011 11:17

Hej
VI er 2 tøser der gerne vil afsted en sæson, for at få en pause fra hverdagen. Det lyder super at I vil finde et hus, det er ofte billigere, har selv rejst med Alpservice til Mammoth, og fandt ud af at det kunne gøres meget billligere, når man selv kontakter private udlejningsfolk. Har I fundet ud af noget, vi er meget interesseret i at finde et par roommates :)

Mvh Pernille og Marlene

Jakob Langballe Wetche 12/07 2011 21:14

Hej alle piger og drenge! Vi er tre drenge, som har valgt at tage til Whistler BC i vintersæsonen 2011/2012. Vi tænkte at alle danskere, som havde fået den samme (geniale) ide, kunne melde sig ind i den her gruppe, hvor vi alle sammen kunne have mulighed for at dele erfaringer, fortælle om vores personlige planer, stille spørgsmål, finde kontakter, hjælpe hinanden, hvad I nu kan finde på.

http://www.facebook.com/groups/188216077902337?ap=1

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen