Black Wednesday: Nye tilbud live nu 🔥

Morten Piltoft 02/12 2008 02:47

Jeg tager på sæson i Wagrain omkring 15. december.
Da jeg af erfaring ved, at det er en ret stor fordel at rejse 2, når man har flere kufferter, tasker, skitasker og støvletasker søger jeg lige en rejsekammerat.

Jeg regner med at tage toget, hvilket er rimelig nemt med skift i Hamborg, München & Salzburg. Men dette er ikke noget kardinalpunkt for mig, så fly er også en mulighed. Hamborg – Salzburg kan gøres rimelig billigt med fly.

Jeg er rimelig fleksibel omkring afrejsedag, dog vil jeg have min. et par dage fri til ski inden jeg starter på arbejde den 20. december.

Kommentarer:
Der er i alt 13 svar i denne forumtråd.

Morten Piltoft 16/12 2008 12:56

Sv: Wagrain

Hej Finn
Jamen jeg smutter i aften, så satser lige på en halv dag på ski i morgen.
Altså hvor der er bedst at køre, vil til evig tid blive et smagsspørgsmål. Min personlige mening er dog, at St. Johann ikke er særlig godt. Om eftermiddagen har sneen altid en tendens til at blive slush og solen kommer sjældent frem.

Wagrain byder efter min mening på mange rigtig gode pister, som dog nogle gange er en anelse korte. Flachau derimod har mange lange boulevardspister, som er utrolig dejlige at køre på. Dog kan disse også blive en anelse trivielle i længden. Så et miks mellem Wagrain og Flachau er efter min overbevisning det optimale. I Flachau skal i være opmærksomme på at tage et par ture med Rote 8´er, som er en rigtig lækker piste, som dog nogle steder kræver en smule rutine.

Angående park og hop, er Betterpark stedet, hvilket jeg mener jeg tidligere har nævnt. Der er næsten ikke andre muligheder udover den store Absolut park i Kleinarl. Skal dog ikke udelukke, at der er nogle små nicheområder jeg endnu ikke har set.

Afslutningsvis vil jeg klart anbefale jer at lave min. en enkelt dagstur til Zauchensee. Det er altid en oplevelse værd at tage bussen til Kleinarl, tage liften til toppen, køre ned på modsatte side, tage traktoren under motorvejen til Flachauwinkel, Gondolen til toppen og dermed ende i Zauchensee, som efter min mening er Salzburgerlands bedste område.

Finn Ellegaard 16/12 2008 14:13

Hej Morten,

RIGTIG god tur. Håber du får en super sæson i Wagrain og omegn.

Tak for info. Det vil jeg huske på. For første gang i mange år skal vi have en HEL skiferie uden ski/snowboard skole. Det betyder at vi har 8 dage til familie ski. Så mon ikke jeg kan få lov til at bestemme, at vi tage turen til Zauchensee....

Lige nu må jeg tilstå at jeg kigger vejrudsigt/webcams op til flere gange dagligt..... Kan næsten ikke vente.

mvh
Finn

Morten Piltoft 16/12 2008 17:20

Jotak.

Daglig vejrudsigt/webcamstjek er fra min side obligatoriske fra medio september, så jeg siger intet.

God ferie...

Daniel Nielsen 12/12 2008 10:04

Hej :)

vi er to som skal til Wagrain i uge 8, men vi mangler transport derned..
vi havde tænkt på toget, kan se du selv har overvejet det. hvordan og hvad koster det at komme derned? :)

Martin Asmussen 07/12 2008 22:48

Hej Morten,

Vi er 5 gutter der skal afsted i uge 10 til wagrain, vi kunne tænke os at vide hvordan by livet er dernede ?

Det er jo rart med noget insider viden

Hilsen

Martin (der slet ikke er misundlig over du skal være der en hel sæson, bare det var mig)

Katrine Krogholm Simonsen 13/12 2008 17:32

Hej.
Kan lige give dig lidt info om togrejse.

Du kan f.eks. rejse med alpetoget.dk derned, det er let og du kan få bus transfer fra stationen og til Wagrain (du står af i st. johann eller schwarzach). Det er en nem måde at rejse på, du skal ikke skifte toget i løbet af rejsen, og der er dansk personale ombord.

Du kan også tage nattoget til Østrig, der ringer du bare til DSB, og det kører hver dag, i modsætning til alpetoget. Dog kan det være sådan at du skal skifte nogle gange undervejs, og du skal selv ordne taxa fra stationen og til Wagrain,hvilket godt kan være lidt svært hvis I ankommer en lørdag, da rejseselskaberne fragter deres gæster rundt i taxa den dag.

Held og lykke med turen
-Katrine

Morten Piltoft 08/12 2008 03:57

Hey. Jamen bylivet er vel sådan lidt bob bob. Wagrain er jo ikke just Saalbach, men man kan stadig have det rigtig sjovt. Når pisterne lukker, så er det klart Kühstal ved Flying Mozart-gondolen, som trækker. Om aftnen er der flere muligheder. Byens helt store diskotek hedder Point og ligger tæt på Grafenberg-gondolen. Der plejer at være ret godt gang i den, specielt om mandagen er det ret nice. Derudover er steder som Riverside og Tenne klart et besøg værd. Riverside er lidt mere pub-agtigt, men stadig med dansegulv. Tenne er som Point et decideret diskotek, som dog ofte er mest besøgt af lokale, hvilket vil sige, at det måske ikke altid lige er stedet, hvis man kun vil møde andre turister.
Der er flere mindre steder, som fx Hurbertus, der også er et rigtig hyggeligt sted.
Desuden har de fleste hoteller en kælderbar, som næsten altid er velbesøgt.
Men altså min anbefaling må være afterski på Kühstal og i byen senere på Point og Riverside.

Hvis i vil spise ude i byen en aften, så vil jeg klart anbefale jer Carlifornia. Det er en lille restaurant, som ligger tæt på torvet i en kælder, men det er et helt fantastisk sted.

Vh
Morten

Martin Asmussen 08/12 2008 08:19

Hey, Tak for info det lyder jo godt nok. Altid rart at vide hvor de gode steder er henne.

Det kan jo være vi mødes til en afterski til en øl

Vh

Martin

Morten Piltoft 08/12 2008 12:04

Grundet arbejde kommer jeg kun til afterski en gang i ugen, men senere på aftnen er jeg altid at finde på Point, Tenne & River...

Morten Piltoft 14/12 2008 09:17

Hey.

Jeg har lige købt en billet Kolding - St. Johann med tog for 825. Tror også det er muligt at flyve hamburg - Salzburg for under 1000kr. Jeg synes bare personligt, at toget er ret hyggeligt.
Ps. Dette er enkelpriser.

Vh

Finn Ellegaard 02/12 2008 11:18

Hej Morten,

Hvor skal du arbejde? Jeg skal holde jul på Hotel Taltzwurm sammen med min to drenge og min hustru.
Det kunne være fedt med nogle insider tips fra en der har været en sæson i Wagrain.
Men vi glæder os helt vildt til vores første hvide jul i mange år - og første jul på ski i det hele taget.

Måske vi ses - ellers rigtig god tur.

mvh

Finn

Morten Piltoft 02/12 2008 17:26

Hey.

Jamen jeg skal arbejde på noget, der hedder Alpengasthof Kirchboden. Det ligger i samme område af byen som tatzlwurm hvor i skal bo.

Hvis du har spørgsmål om byen og området, så spørger du bare.

Finn Ellegaard 15/12 2008 13:53

Hej Morten,

Du er nok ved at være på vej til Wagrain. Det ser ud til at der er masser af sne og godt skiføre. Vi glæder os helt vildt til at holde jul dernede. Håber bare at vejret arter sig.

Du har skrevet en del om det sociale liv i Wagrain. Med hustru og to drenge på 8 og 12 er jeg dækket ind der ;-)) Så det er mest det ski mæssige?

Er der nogen steder i Wagrain/Flachau/Skt Johann området hvor vi bare SKAL tage hen. Umiddelbart tror jeg vi kommer til at køre mest i området ved Grafenberg. Drengene er lidt vilde med snowparker. Det jeg tænker på er de steder der ikke lige er åbenlyse - når man kigger på et pistekort.

Ellers må du have en rigtig god sæson.

mvh
Finn

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen