Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Hans-Chr. 10/11 2004 20:42
Hey,
så fik jeg job i Wagrain. Tar derned sidst på måneden for at tage et kursus som skilærer. Andre der skal derned? I så fald kunne det være fedt at hører fra jer!
Sanne 17/11 2004 20:14
Sv: Wagrain
Hmm..
Kan da tænkes at jeg har husket forkert ang prisen, men det finder jeg nok ud af når jeg skal hente billetterne.
Nice at kende nogle instruktører.. kunne jo tænkes at mine færdigheder trænger til at blive pudset af :-D
Jonas 17/11 2004 22:01
Hej Folk der skal til Østrig med tog...
Det er noget billigere hvis i bestiller billetterne over nettet i Tyskland...
Jeg skal selv til St. Johan og arbejde som skilærer efter jul og resten af sæsonen. Jeg har betalt ca. 800 kr. for min billet til St. Johan im Pongau
Det er godt nok fra Flensburg - godt at være sønderjyde...
Men check lige www.sparnight.de der kan man komme fra Flensburg til München fra 29,- Euro!!! Så skal man bare lige stykke resten sammen...
God tur til Wagrain - det kan være vi ses?
Mvh.
Jonas
Hans-Chr. 18/11 2004 08:24
Drenge og piger.. Jeg har bestilt billetterne ved dsb. Og grundet den søde tlf-dame, må jeg indrømme jeg lod mig lokke og købte en billet til 1200,- Så må jeg sparer et andet sted:0)
Sanne, tror ikke du skal være i Wagrain meget mere end et par uger før der ikke er mange der kan lærer dig noget på ski, men hvis du da stadig ikke helt har styr på det, finder vi ud af noget... ;0)
9 dage til afgang... Fedt!
Kristoffer 21/11 2004 17:22
Hej alle, nu skal jeg dog ikke til Wagrain med Ischgl, men jeg tror, Hans Chr, at din pris på 1200 er meget fair. Det er i hvert fald det vi giver fra Horsens til München, München til Innsbruck og Innsbruck til Landeck...
derfra bus til ischgl...
GOD vinter alle...
KRIS
Bo 23/11 2004 19:53
Hallo, Hans-Chr.
Det tyder på at vi skal på det samme kursus...
Jeg tager også på kursus fra den 29. og tager tog hjemmefra den 27. og tager et tog til en 12-14 hundrede kr.
A03/ Anwärterkurse für Schilehrer/innen
Kurs 3 vom 29.11. 15.00 Uhr bis 08.12.2004, 16.00 Uhr, Kaprun Kitzsteinhorn, 10 Tg
Er det det kursus??
Vi kunne evt. følges derned i toget hvis det da er det samme tog?
Hans-Chr. 24/11 2004 16:14
Hey Bo, Ja det er da! Jeg har billet fra Odense Lørdag d. 27 kl 15,47 eller noget der omkring. Lad os da følges ad så! Hvor står du på, hvordan finder jeg dig og skal du købe ski dernede eller hvordan?
Hvor gammel er du supermand?
Hans-Chr.
Bo 24/11 2004 20:53
Hej hej
jeg står på i Horsens lørdag kl. 15.59 sammen med en kammerat. Han hedder Kristian, og han fik lige jobbet i går... heldigt nok!
Det er vel noget med at du kommer på i middelfart så. Vi fik at vide at vi skulle sætte os i de bagerste vogne, for de andre kørte til kbh. Du kan vel kende os at... Ja, vi sidder på pladserne 75 og 76 i vogn 23 for at være helt præcis.
Jeg er selv 19 og min rejsefælle er 20 år, og vi har begge ski med hjemmefra. Men vi er i tvivl om de på kurset godtager twin-tip ski? Ved du det? Det er kristian nemlig udstyret med. Hvis ikke, så skal han jo ud og investere i nogle nye.
Forresten kom vi kun af med 1097 kr for billeterne med faste pladser til Wels, da den ene af os står som en medrejsende?!? Det var noget med at vi fik det billigere på den måde.
3 dage tilbage (skal synges!)
Bo
Hans-Chr. 25/11 2004 09:34
Må sgu indrømme at jeg lige pt ikke helt kan huske min plads og hvilket tog jeg skal med osv. Men det er garanteret det samme. Jeg aner ikke det med skiene, andet end i det velkomstbrev jeg fik, står der at man ikke må ha fun-carving...
Boys, skal vi ikke sige jeg lige kigger efter jer og så drikker vi en drinx på vej derned!?
Blir' satme fedt!
Hep..
Thomas 26/11 2004 13:34
Hejsa
Angående twin-tip: de godtager dem nok, man må nok bare ikke komme med gamle(non carv ski), da det derfor bliver svært at carve, som en del skiløb jo er.
Niveauet/kurset er til at klare hvis man har stået på ski i 3-4 uger. På uddannelsen vil de have at man køreer som de vil ha det, derfor skal man ligge sin egen stil på en hylde i dk, og tage ned og bliver indoktrineret af den østrigske skiskole.
Held og lykke.
Thomas
Sanne 11/11 2004 18:55
Hey
Vi er 2 skøre midjyske tøser som drager mod Wagrain om en måned. Skal henholdsvis arbejde på hotel og i skistal..
Vi ses dernede ;-)
Hans-Chr. 12/11 2004 08:57
Super.
Har en kammerat der skal med. Problemet er bare at han ikke taler det bedste tysk og ikke står vildt godt på ski. Kan i to skøre tøser hjælpe mig (og benja) med at finde et job til ham, eller bare nogle forskellige forslag..
Tak!
Anna 12/11 2004 12:45
Hey midtjyske tøser,
Hva kører I? Skal også til wagrain.. Seeya
Sanne 12/11 2004 13:58
Hey
Vil gerne hjælpe med at finde et job til din ven.. men tror at han er lidt for sent ude. Tror ikke at der er nogle jobs tilbage.. men han kan muligvis stemme dørklokker når ham kommer derned, eller rpøve at ringe til nogle rejseburoer og høre om de har nogle stillinger tilbage.
Hans-Chr. 12/11 2004 14:02
ja har tænkt på det, men job herhjemmefra er vist umuligt at finde så sent! Håber på at finde noget dernede til ham.. Er der nemlig fra d. 8 dec indtil skiskolen starter d 20.. Hvornår tager i forskellige derned og hvordan kommer i derned!?
Hans-Chr..
kurt 13/11 2004 10:59
hey Hans
Skal du på skiskole ved Kaprun?
Skal selv derned og er sku spændt på det! Nice, hvis der er flere danskere!
Hans-Chr. 13/11 2004 17:42
det kan du tro jeg skal. Skal starte d 29-11. Er det det samme kursus du skal på? I så fald, hvordan kommer du derned?
hey..
Anna 13/11 2004 18:15
Kommer derned med tog - mit kursus er vist ikke så langt fra Wagrain - så det er vist også med tog derfra til Wagrain eller må finde en bus...
Tog er nok det mest oplagte fra dk til Wagrain, men ellers hør ved nogle selskaber, der har ture derned om de har en plads extra i en bus - så ka du måske få den forholdvis billigt.
kurt 14/11 2004 10:05
Hey Hans
Jeg ved ikke helt hvordan jeg kommer derned endnu... Jeg overvejer at tage derned et par dage før sådan at jeg li kan få et par dage på ski inden at kurset starter.
Jeg skal have købt nye ski, så skal lige ha løbet dem til.
Men jeg tror næsten det blir toget
Sanne 14/11 2004 15:52
Hey Hans
Min veninde og jeg tager derned d. 10 december.
Vi har lige booket billetter med tog hele vejen + liggevogn. Det koster knap 1000 kr pr mand.. så det var da lige til at holde ud.
Jeg skal starte d. 11, men Bettina ( min veninde) skal først starte d.22 så hun har nogle dage til at fordrive tiden med..
Hans-Chr. 14/11 2004 17:21
Lyder fedt! hvor har i booket billetterne til 1000,-? Mit kursus slutter d. 8 dec så har lige en 12 dage til at kører lidt på ski i Wagrain inden det går løs! Sig til tøser, så kører vi en tur dernede en af dagene..
Kurt, vent dog til at tage derned til lørdag d. 27. Jeg skal også ha ski, dem køber eller lejer vi d 28 og lur mig om du ikke nok skal nå at stå en del på ski de næste 5-6 måneder alligevel!? ;0)
Sanne 14/11 2004 22:34
hey Hans
Vi ringede bare til DSB.. der var en sød dame som ordenede det hele for os.. men toget stopper så i St. Johann im Pongau, så derfra skal vi tage bussen.. men det er jo ikke særlig langt.
Hvem skal du arbejde for dernede??
Men ellers så ses vi jo nok dernede før eller senere. (om ikke andet så til after-skiing.. hehe)
Hans-Chr. 15/11 2004 16:35
fedt! Jeg ringede også til DSB, men de sagde at det ville komme til at koste 1400,-.. øv. Jeg skal arb som skilærer dernede, så skal lige ha et kursus og så jeg klar fra den 8 dec. Ja for helvede, drinx er meget vigtigt... Meget vigtigt! :0)
Hans-Chr. 15/11 2004 18:45
Endnu en ting..
Hvis der er nogen der har kontakter i Wagrain, eller bare ved hvordan det stadigt er muligt at finde job dernede, vil jeg meget gerne hører fra jer. Benjamin min kammerat er efterhånden ivrig:0)