Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
David 05/12 2009 15:15
Hej,
Jeg går og overvejer om jeg skal købe en seriøs offpiste ski og er blevet tilbudt den meget brede Völkl Sumo, den version med sort læder agtigt look på forside, hvid på bagsiden. Den er 125mm under foden.
Er der nogle der har erfaring med skien og er der nogle der generelt har erfaring med de rigtig brede offpiste ski?
På forhånd tak
David
Bjørn Husted 05/12 2009 16:28
Sv: Völkl Sumo (2007)
Først RIGTIG RIGTIG fed ski, har prøvet den et par gange, men der er bare en ting ved den... Den er lavet til det Nordamerikanske sne, og ikke til den slags sne som falder i EU, ikke fordi du ikke kan bruge den, men ikke første valg til Frankrig, Østrig osv.
Den slags sne som falder omkring er lidt mere fugtigt og har ikke brug for en lige så stor brede under foden, såsom de amerikanskes ski normalt skal have, her ville du kunne nøjes med omkring 110mm alt andet er overkill..
Mine ski er K2 SODO på 189cm, som har spec. 128-95-118, og tror ikke jeg kommer til at mangle de sidste 15mm.
Men hvis den sumo er billigere end alt andet du kan finde, så jo køb den, men hvis det er en butik som har tilbudt dig den til 500kr mindre end butiksprisen så gå ind på sport-conrad.com og kig dig lidt omkring.
David 05/12 2009 22:34
God feedback.
Jeg har fået et godt tilbud af en kammerat. Skien er helt ny og ikke brugt en eneste gang. Pris 2500.
Så skal der et par bindinger på, men dem burde jeg kunne skaffe for ca. 500 kr...
Hvad siger du til det?
David
Bjørn Husted 06/12 2009 10:17
Hmmmmm jeg ville ikke gøre det, ikke mindre du dater hans søster eller sådan noget, 2500 kr er mange penge for et par ski som snart er 3 år gamle, lige meget om de aldrig har kørt eller noget, samt du også skal sætte nye bindinger på, og da der højst sandsyligt har været bindinger på allerede, og da man ikke kan sætte andre bindinger i samme huller som de gamle skal du bore nye huller, og det er ikke godt for skiene, da det er med til at skabe små ubalancer, ikke fordi jeg tror du ikke kan styre dem i offpisten, men alligevel...
Jeg ville istedet for købe et par K2 Coomba fra 08/09 med et par marker Griffon bindinger fra sport-conrad.de de ville koste omkring ca. 3000kr inc. mount + forsendelse, og det er et virkelige fede par offpist ski
K2+marker
http://sport-conrad.com/index.asp?disp=warenkorb&CartPack=70005230*72103714
David 06/12 2009 11:54
Jeg ved godt den er lidt pebret...
Der har aldrig været monteret bindinger på, så det bliver ikke noget problem.
De huller jeg borer til binding bliver de første i skien.
Har du prøvet at stå med Coomba'en?
Bjørn Husted 06/12 2009 15:54
Nej, men jeg kender en del som har, og alle er glade for dem, eneste der er ved dem er at de er en smule for bløde til helt nybegyndere, men en udemærket ski, som vil noget..
Har der aldrig været bindinger på skien? så er den jo helt ny, så har jeg svært ved at tror at den har været ude og køre 1 gang..!!?!
Men alligevel, så er 2500kr RIGTIG mange penge få så gammel en ski, ville sige at omkring 1800kr for ski og så finder du selv en binding på, alt andet er over pris i min verden.
David 06/12 2009 23:26
Skien har ikke været ude at køre. Derfor har der ikke været monteret bindinger. De er helt nye.
Jeg er klar over at skien er gammel, men mener du at teknologien (jeg er klar over hvad forhandlere siger) reelt har udviklet sig det helt store?
Jeg er klar over at ski som Armada JJ, er opbygget efter en ny revolutionerende 5-dimensional opbygning, men alligevel.
David
Bjørn 07/12 2009 11:55
Nej prisen var fin nok sidste vinter, men da det er en ski som er omkring 3 år gamle hvis ikke mere, og da de ikke ville kunne blive solgt for mere end 1500kr unden bindinger i en butik, måske 2000kr med bindinger, så er 2500kr bare for meget til at det ville gavne dig.
Jeg køber selv sidste års modeller når det gælder ski og støvler, men så forventer jeg også at de er billigere end de var sidste år, og ikke kun 500kr.
Jeg fandt en ny pris på de ski på en hjemme side i england, og de kostede ikke mere end 3100kr med forsendelse fra nye af, og det var da de var helt nye....
Men hvis du gerne vil have dem, og du har lovet din ven at købe dem så er det jo sådan, men hvis jeg var dig ville jeg lige stikke hoved sammen med ham, og finde en reel pris på nettet og så gå ud efter den, så bliver du ikke snydt, og din ven står ikke tilbage med en dårlig smag i munden efter en dårlig deal.