Ole skrev:
Jeg er en gut på 189 (85 kg) der har stået på ski ca. 2 uger hvert år i 25 år. (startede da jeg var 3 år)
Jeg har taget et 2 ugers offpist/jump/moguls instruktør kursus for 12 år siden i Schweiz, men jeg kom aldrig rigtig igang med det vilde offpist da jeg tit har stået med bumser der elsker pipe eller race.
Men da jeg var i Whistler i sidste sæson uden mine racecarvers fik jeg øjnene op for offpist igen og fik afprøvet 6 par ski på 10 dage.
Jeg er derfor fast besluttet på at få mig et par allmountain ski som også gør sig rigtig godt på pisterne, da jeg må indrømme at jeg ikke regner med at få lige så gode "powder days" i alperne hvor jeg står mest.
De bedste all mountain ski jeg prøvede i Whistler var Volkl Mantra '06-07
Jeg har ejet mange forskellige ski, men de har alle været i race katagorien og jeg stoppede med at følge med i udviklingen for 8 år siden da jeg købte mine sidste ski, så min udstyrs viden er nok ikke hvad den har været.
Jeg overvejer derfor stærkt at købe Volkl Mantra '07/08 D:133-96-116.
1. Er dette et fornuftigt valg til mig som har stået meget race og moguls, men elsker pudderet.
2. Hvilke ski kunne i ellers anbefale til mit behov?
3. Hvilken længde mener i jeg skulle vælge i denne katagori? Jeg står lidt og vakler mellem 177cm eller 184cm, hvis det bliver Mantra
3. Jeg havde det næsten sjovere på pisterne med mine Mantra end alle de race carvere jeg har stået på og syntes ikke farten var mærkant mindre, er der nogen der kan relatere til dette?
4, Hvor i alperne syntes i man finder det bedste pudder?
Jeg undskylder hvis mit indlæg er lidt langt, men hader selv hvis man ikke får nok indblik i en situation, når man skal rådgive. (Jeg gik måske lidt over gevind :-) )