Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Katharina 27/11 2007 18:34
Jeg vil gerne til de franske alper for at forbedre mit franske. Jeg vil gerne arbejde på hotel el. restaurant. Stedet skal være dansk eller fransk drevet, men helst fransk, så jeg får snakket meget fransk.
Men hvordan gør jeg rent praktisk? Sender jeg uopfordrede ansøgninger til bureauer, hoteller og restauranter? Eller tager jeg simpelthen derned og går ud og søger arbejde?
Jeg ved at jeg er sent ude, men dette er en spontan idé, så håber der er nogen der kan hjælpe mig:-)
Kærlig hilsen Katharina. Jeg er 20 år.
Caroline Cecilia 13/12 2007 15:45
Sv: Vil gerne til de franske alper og arbejde i denne sæson! Hjælp til hvordan søges :-)
Hej Katharina, Eftersom du er lidt sent ude er det nok nemmest simpelthen at tage derned og finde noget - det plejer ikke at være frygteligt svært, men du skal nok regne med at det koster dig lidt hvis du ikke har et sted du kan bo osv. Ellers kan du jo tjekke de danske selskaber - hvad de mangler - men må advare dig - det lærer du ikke fransk af :-) Derudover skal du også være MEGET insisterende hvis du vil lære fransk. De "lokale" er efterhånden blevet rigtig glade for det engelsk de har lært og er som regel mere end villige til at øve sig. Jeg har været på sæson i Deux Alpes og været meget i Val Thorens....