Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Michael 03/11 2008 00:51
Hej skielskere (:
Står og skal på skiferie i vinterferier, februar 2009 til bjerget Hochkar, men mangler lidt skiudstyr. Jeg har hørt alle de gode råd, med man ikke skal købe skiudstyr, på sin første rejse.. Men jeg VED jeg kommer på skirejse igen (;
Jeg vil ikke huske min første skirejse, som den våde, kolde og trælse ferie, så mangler en masse god råd til hvad jeg skal købe.
Nu er jeg ski'nybegynder, så kom med nogle forslag til, hvad i synes jeg skal købe af beklædning, mest småting som skihandsker - hue - halsbeklædning osv..?
Mvh. Michael Sønderbæk
Martin 04/11 2008 19:00
Sv: Valg af udstyr???
Står du også og mangler en jakke, for så har jeg nemlig en til salg. Det er en craft skijakke som er 2 år gammel. Den har kun været brugt i 4 uger på ski. Jakken er sort og str. L og prisen sølle 700 kr. Skriv en mail hvis du er interesseret. Jakken kan findes inde under "køb & Salg" her på siden.
Kent D. Hansen 04/11 2008 22:48
Hej igen Michael
Nu ved jeg ikke hvor du bor. Men Stadium og alle sportsbutikkerne ( sportsmaster og intersport ) er et meget godt sted at starte med at lede. Skishoppen her på siden, har også meget godt udstyr til en favorabel pris.
Surf og ski butikkerne rundt i landet også.
Mvh Kent
Michael 13/11 2008 21:54
Nej tak Martin :)
Jeg har også set mange af de klip han har lagt på youtube med uhrskov og bestilt uhrskovs dvd (;
Benny, man skal jo starte et sted heh, skal se hvad jeg kan finde :)
mvh. Michael Sønderbæk
Benny Christensen 05/11 2008 17:05
Hvis du går i de store supermarkeder, kan du blive beklædt fra inderst til yderst for 1200 - 1500 kr. - Pænt og udmærket kvalitet.
Efterhånden som du lærer dine behov og ønsker at kende, kan du skifte du i garderoben.
Sådan startede jeg for tolv år siden, jeg har i dag tøj for ca. 11.000 kr, men fandt f.eks. ,på den billige måde, ud af at jeg ikke kunne få nok lommer i min jakke.
- Jeg bruger i øvrigt stadig mine billige skibukser fra Føtex!
God tur.
Kent D. Hansen 03/11 2008 15:57
Du spørger hvad skal du købe af udstyr?
jeg synes sikkerheden kommer først, så køb en hjelm så kan du også undvære huen, gode hansker, ski sokker uden søm, en halse-disse(den kører man hjem efter hvis den glemmes;-)og kan også bruges som hue.
Et par gode solbriller der slutter nogenlunde tæt om ansigtet, evt ski-googles, ski undertøj. Alle har vel idag en skal-jakke a la Peak eller Helly Hansen, der imellem selvfølgelig en striktrøje eller fleece. (Farven er egentlig underordnet ;-). Så skulle du nok kunne klare dig på din første tur.
ski og støvler ville jeg personligt leje de første uger. Du udvikler dig så meget på de første 3-5 uger, at du hurtigt vokser fra begynder-skiene. Samtidig finder du sikkert ud af hvilke ski der passer til netop din kørestil.
Prøv nogle forskellige støvler i løbet af ugen,og husk at skrive modellen (og størrelse )ned hvis du finder den perfekte støvle. Så kan du altid købe et par magen til, til næste år. (sidste års model er også meget billigere)
Husk at melde dig på skiskole. De penge er givet bedre ud de første uger, end på dyrt unødigt skigrej.
God tur
Mvh Kent
Michael Sønderbæk 03/11 2008 23:01
Jo tak (;
Men hvor får man fat på sådan noget udstyr, og det med skiskole, ski, støvler og hjelm har jeg styr på, for vi skal på skiskole de første 3 dage, vi skal have hjelm på, og ski og støvler er med i prisen (:
Mvh. Michael
Peter Troelsen 04/11 2008 09:31
Prøv evt. at se Uhrskov nyeste DVD (bøj hjernen). Den indeholder mange gode råd til "første gang på ski".