Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Christian Metellus 25/11 2009 20:40
Hej
Jeg er på ski ca. 2-3 uger om året og jeg plejer at leje mine ski.
Jeg kunne godt tænke mig at købe et par twintip ski.
Jeg er 170cm. og står 60% pist og 40% park.
Hvad vil i anbefale?
Thorsten Matthiesen 26/11 2009 20:38
Sv: Valg af twintip ski?
Hey Christian, det afhænger også af din økonomi. Hvis du har råd til både at købe et par twintip og derudover leje et par gode pisteski, så gør som Bjørn foreslår.
Hvis ikke økonomien er til begge dele kan du sagtens finde twintipski som gør det ganske fornuftigt også på pisten. Har fx selv tidligere kørt rundt på et par K2 Public Enemy.
Kristian 03/12 2009 23:42
K2 PE skal du i hvert fald ikke købe..
Total forældet ski på nuværrende tidspunkt plus at den er skod i parken, alt for tung og mere en pist + off pist ski!!!
K2 extreme, Line Chronic, Armada AR6 samt Salomon Suspect er gode ski som passer relativt godt til dine ønsker. AR6 er ikke så meget, men de andre er relativt stive af parkski at være og dette gør dem bedre på pisten. De er dog alle anbefalet som gode allmountain park ski, hvis en sådan findes. Det mest optimale er dog 2 ski!! Har selv kørt 2 måneder på en AR 6 og var meget tilfreds, sjov ski. Husk med hensyn til længde skal den aldrig være mindre end 10 cm mindre end din højde. Jeg er selv 186 og købte min AR6 i 176. 181cm havde været bedre!!!
kristian
Bjørn Husted 25/11 2009 21:31
Lej et par ski som du plejer, og så køb et par park ski.....