Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Valg af twintip ski

Christina Habekost 08/11 2009 18:48

Hey - håber på lidt hjælp her

Jeg har stået på ski siden jeg var 4, dvs nu 20 år. Jeg har dog hidtil kørt på raceski, men vil nu gerne prøve twintips.
Jeg er ved at købe et par K2 missdemeanor - men skal have hjælp til længde og binding.
Jeg tror selv en 164 eller 169 cm vil være god - nok 169 cm, for de skal være lidt lange ikke?. Og tror jeg vælger bindinger fra Marker, model M12 Free. Vil det være et ok valg? Kan få dem for ca 1600 kr, så tør godt købe inden jeg har kørt på dem.
Jeg er 177 cm og vejer 62 kg.

Og lige til sidst - hvordan skal bindingen placeres? Jeg regner med mest at køre på pisten, men selvfølgelig også park og noget off piste.

Mvh
Christina

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Bjørn Husted 09/11 2009 00:25

Sv: Valg af twintip ski

Jamen. hvorfor købe All mountain..?? og så twin tip... Twin-tip er til dem som køre-/ lander baglæns, eller som kan lave " rigtige" carvin sving, ellers er det bare et mode fænomen... og bindingen er sikkert fine nok til det de er lavet til, og bruges til.....

Performance: Powder: 40% Park: 60%

Ski skal købes til det de skal bruges til. enten er det offpist, park / rails eller pist, og som ovennævnet er den lavet til park og en smule offpist, så den så langt fra raceski, som du næsten kan komme.
Og først gang du bruger ski på rails eller andet sjovt i parken, ud over at hoppe, så kan du stort set ikke bruge dem igen, til andet, da metalkanterne bliver "flået" når det noget andet metal.

hvis du vil køre på pist så ville det være bedst at tage dem som er 164 cm men hvis du vil i offpist så tag dem der er 169cm eller et nr. længere hvis muligt... og bindingen skal placeres alt efter hvad du vil køre. pist( center montering )/offpist( monteres en smule tilbage på skien )/park ( alt efter hvad din stil er )...

Så gør op med dig selv hvad du vil med dine ski, og baser derefter dit valg af ski til hvad du vil, og ikke omvendt...

Du ville uden problemer kunne finde nogle lige så fede ski som du ville kunne lide, men All mountain er ikke et fedt/godt valg..

Ved godt jeg lyder lidt sur.. Men kig nu i de gamle tråde, der står ca. 100 indlæg bare fra i år ang. ski, og valg af ski efter evne...

Michael Alstrup Andersen 09/11 2009 08:11

Hvor finder du dem nye med binding til 1600 kr? :)

Christina Habekost 09/11 2009 08:46

På en tysk/østrigsk hjemmeside. www.sport-conrad.com - det er en model fra 07/08, men det betyder ikke så meget for mig.

Christina Habekost 09/11 2009 08:52

@ bjørn
Jeg kan godt forstå dit synspunkt. Umiddelbart lyder du vældig erfaren, og kan godt forstå du bliver lidt stødt over at jeg vælger en all mountain. Men faktum er at jeg ikke har den store erfaring med park, så ved jeg ikke kommer til at køre der 100 %. Jeg kan dog ikke bruge min race ski i parken, da den er alt for stiv. Så hvis jeg vil bevæge mig i en anden retning, synes jeg en all mountain er det bedste valg.
Har i øvrigt fået netop denne ski anbefalet af nogle erfarne veninder, så tror skien er det rigtige valg.
Men tak for tippet om at vælge 164 cm! Og også placering af bindingen... det var egentlig mest det jeg manglede svar på.

Mvh
Christina

Mathias Nørregaard 10/11 2009 00:05

Hvis du er 177 og køber en TT-ski skal du klart vælge 169 ikke kortere, det bliver du meget gladere for i længeden, og så hold dig fra de marker bindinger!
Har selv haft selv samme binding, og skistopperen knækker hele tiden af når du falder, og så vil jeg ikke anbefale at få bindingen 100% center det er kun en fordel hvis du køre MEGET switch!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen