Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Valg af twintip ski?

Søren 27/10 2009 17:07

Hej :)

Jeg står her og skal vælge mig et par ski for en hel sæson. Jeg er meget opsat på at lære freestyle og regner derfor med at købe nogen twintip ski, men jeg høre at man ikke rigtig kan stå ordenligt på pisterne med park ski, og jeg vil nok ikke hele tiden stå i parken. Så skal man købe 2 par ski? Og skal man købe nogen af de helt nye modeller eller skal man finde nogen brugte eller hvordan? er de nemme at sælge dernede hvis man finder ud af man vil noget helt andet.

På Forhånd Tak!
Søren

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Bjørn Husted 27/10 2009 17:18

Sv: Valg af twintip ski?

Hej søren.

To ting du skal vide om ski...

1. de er lavet til et specielt formål. tænk hvis man tog et par racecarve og prøvede at løbe langrend på dem..!?!?! det virker bare ikke, der er mange ski som er det som hedder all mountain, og som kan lidt af det hele, og da du skriver du vil afsted en sæson så er all mountain spild af penge. jeg ville finde et par park ski og et par freeride ski...

2. Nogle freeride ski bliver der sagt at man godt kan bruge dem i parken, og det passer, lige indtil man kigger hvor bindingerne sider, på freeride ski sider bindingerne længere tilbage, for at få spidserne tvunget op og over sneen, mens park normalt bliver sat i midten af skien, og så at have vægten fordelt over hele skien.

Så mit råd til dig ville være at købe nogle brugt ski til parken og så købe nogle nye til offpisten. da offpist ski ikke bliver "ødelagt" på samme måde som park ski, hvis man vil lave slides osv.

Bjørn Husted 27/10 2009 17:18

Sv: Valg af twintip ski?

tjek evt.

http://skisport.dk/kobsalg/?id=15533&action=detalje

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen