Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Martin 09/09 2007 18:29
jeg overvejer at anskaffe mig et par twintip ski? Har kigget lidt på Salomon Teneighty Foil 05 06 til 2500 kr med bindinger.
Jeg har også kigget lidt på et par public enemy 06 07 som ligger i ca samme prisklasse. Jeg har kigget på netop disse da to par da jeg har hørt de skulle være gode på pisten og i offpisten, samt det skulle være muligt at hoppe lidt på dem. Jeg står primært på pisterne men er begyndt at køre mere offpist samt at hoppe lidt. Er der nogen der har erfaringer med netop disse ski og hvilket af disse par skal jeg vælge. Andre forslag er også meget velkomne. De skal dog helst ligge i samme prisklasse.
Jeg har ca. været afsted 20 uger og er 185 cm høj og vejer 75
På forhånd tak
Med venlig Hilsen
Martin.
Mikkel Guldfeldt 09/09 2007 20:17
Sv: Valg af twintip ski??
Hei
Jeg har selv et par Salomon teneighty twintip ski, og er rigtig glade for dem, der er så idéelle til det som du beskriver. Bruger dem også kun selv til almindelig piste og lidt off og hop.. Så kan helt klart anbefale dem. Men sørg for at få købt nogle ordentlige støvler til, er støvlerne ikke perfekte kan du ligeså godt lade vær med at købe sådan et par fede ski.
Håber du kan bruge min hjælp..
Mikkel
Jakob 11/09 2007 18:18
Der er ikke nogen tvivl om, at når man står TT må er skien ikke så god på is og ved høj fart på pisten.
Men jeg er også glad for mine TT, som jeg for det meste står på 50/50 pist og offpiste og lidt park.
Hvis du ikke har tænkt dig at stå i park, findes der dog ski der er bedre til dette en TT generelt er.
Husk at TT er bygget til parken og absolut ikke til pisten, selvom de sagtens kan bruges til dette.
Mikkel Christiansen 13/09 2007 17:30
hej,
hvis du er ude efter en ski der ikke går helt kold på pisten, så vælg en i den dyerer ende af markedet, skiene er faktisk bedre når man smider lidt mere mønt efter dem. Udvalget er faktisk temmeligt stor, alle producenter vil gerne have del i tt kagen. jeg har selv kørt et sæt Atomic triplets (sjov ski hvor man får tre ski i pakken), og den var super.. I sidste ende handler folk nok mere TT ski efter dessign og mærke end efter egentlig "ingeniør teknik".
mvh
mIkkel