Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Tommy Andersen 09/01 2015 12:41
Hej SkiForum
Jeg står og skal have nye ski og har fundet mig 3 modeller
LINE sick day 95
Armada TST
Atomic Automatic 102
Jeg har fundet længden, men det er mere om hvad i tænker om de ski.
jeg leger når jeg står på ski, elsker off piste men vil også gerne have en ski der er sjov på pisten, jeg kører ikke vildt stærkt men hellere sjovt ned af pisterne.
Armada TST har den korteste svingradius men kan man regne med det og betyder det også så meget?
Carsten Hansen 09/01 2015 21:53
Sv: valg af ski
Hej Tommy
Alle tre fabrikker har stor prduktion af ski, så nogle er dårlige, nej det mener jeg ikke. Det kan testes derude, men kræver
et specielt test arrangement, hvor vi har masser af ski og bruger dage på det. Alle tre ski kan bære din vægt fint, i power
sne, bliver de bredere , er det fint off piste, men det bliver vanskeligere at holde kant på is. Når de har rocker teknik, løfter
de i sneen, men når de kantes, får man længere kantgreb. Har en ski kammerat der er meget glad for sine Atomic Twintip tip,
Godt skær på svingende, nå ja en en 104 kmt. test uden uro i brædderne, har vi også udført. Jeg mener selv at Atomicskie
ne med side wallkanter er et godt valg, husk længden som din højde, det ved din forhandler. Mange Line og Armada
freeridere kører med ski der er over person højde, i power sne. Og god tur til bjergene.
Carsten
Frederik 11/01 2015 01:26
Sv: valg af ski
Har du kigget på Salomon BBR? Jeg tror det er en ski du vil synes godt om, den er dog ikke twintip, men det er også virkeligt sjældent, at det faktisk betyder noget efter min menning (medmindre du skal køre park). Ellers har jeg storebroderen til Armada TST, nemlig JJ'en og den er helt eminent synes jeg.
Mvh
Frederik