Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Brian Lund 03/09 2012 21:39
Jeg går seriøst og overvejer at købe mig mine egne ski men det er jo ikke sådan bare lige at finde rundt i..!
Jeg har allerede et par støvler jeg er godt tilfredse med.
Jeg har "kun" 3 uger og et par enkelte dage hist og her (ski-haller, sommerski) under bæltet, men det er til gengæld også kun over en 2 års periode!
Jeg ved godt at jeg er langt fra ekspert men jeg synes selv jeg kører rimeligt, røde pister klarer jeg fint, de sorte pister har jeg ikke helt modet til bare at ræse ned af men jeg klarer dem som regel uden problemer.
Mit budget er på absolut maximum 3000 kr! Jeg ved godt det ikke er alverden men jo mindre de koster jo bedre da jeg er på SU! ;)
Den ski jeg leder efter skal være god til små sving på pisten og må også gerne kunne bruges lidt i off-pisten men det er absolut ikke dens primære formål!
Jeg har kigget lidt i surf og ski her i Odense og de har bla. nogle Atomic Colt (2011/12 model) som de sælger til 2700 med bindinger. Jeg snakkede også lidt med ham om man evt. kunne låne/leje en ski en dag (skal til Wittenburg om 2 uger) og han var ikke afvisende, men umiddelbart var det kun nogle enkelte modeller det kunne lade sig gøre med, forhørte mig ikke om den ski jeg har kigget på var en af dem, men det lød ikke helt sådan.
Alle kommentarer og forslag er velkomne! Jeg kunne også overtales til at se på brugte ski.
Philip Karnøe 04/09 2012 00:33
Sv: Valg af ski?
Hej Brian
Jeg ville vente lidt, da der ikke går længe inden de forskellige butikker begynder at holde åbnings og køtilbud. Du kan spare omkring 50% på de sidste års modeller, og mange butikker holder åbningsfest hvor, hvis du altså gider komme meget tidligt, kan købe et par rigtig gode ski helt ned til 500kr.
3000kr er mere end rigeligt, hvis du ikke behøver de sidste nye.
Men vigtigts af alt! Køb støvler inden, hvis du ikke allerede har gjort det;-)
Brian Lund 06/09 2012 00:26
Den ski jeg har kigget på er jo "sidste års model" - og i forhold til det de skriver er det allerede omkring halv pris - MEN, jeg kan dog finde den til samme pris på nettet... (Foretrækker dog butik så længe prisen er den samme)
Ja jeg tror det var i Oktober at surf og ski "officielt" skifter sortiment fra sommer til vinter og jeg kan da også huske at de sidste år havde noget udsalg... Men 500 kr? Altså du mener seriøst at jeg kan få noget fornuftigt til de penge? Det skal jo ikke bare være de billigste ski, de må gerne køre godt! ;)
Støvler har jeg allerede, det skrev jeg jo også.
Philip Karnøe 06/09 2012 02:17
Sorry, havde lige overset det med støvlerne. Du kan skam finde nogle rigtig gode ski i de kø tilbud, men de har jo så kun et eller to par af dem, og de er i nogle faste længder, så ville se når tilbudene kommer, og så se om det er noget som har din længde og til din stil.
Ellers kik inde på stortconrad.com der plejer de at være ret billige, og ved godt det ikke er en butik, men har nu meget gode erfaringer med dem.
Og så hop også ind på newgear.net og se nogle af de test de har lavet. Har hjulpet mig et par gange