Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Emilie 07/09 2011 17:25
Håber på I kan hjælpe mig lidt derude :)
Har efterhånden været afsted på skiferie en del gange, og synes det er på tide jeg får mine egne ski.
Hvad kan i foreslå af gode "allround" ski? Jeg kan lidt af hvert, de skal primært bruges til pister og off pist :)
- Emilie
Thomasdk 07/09 2011 19:41
Sv: Valg af ski?
Hej Emilie
Du stille ret meget åbent spørgsmål, det vil tage mange timer at besvare kvalificeret.
Piste ski og Offpiste ski er 2 forskellige ting. Men hvis du vil kombinere disse kan du måske med held kigge på "All Mountainski". Det er lidt en kombination af piste/offpiste.
Så kommer spørgsmålet om du vil have kvindeski eller unisex ski (Herreski)
Herunder er et par youtubes hvor du kan sætte dig lidt ind i skityper og kvindeski.
Her er en super gennemgang af ski på Dansk af Michael Beck fra Newgear:
http://www.youtube.com/watch?v=K2mL6UWxESU
Når du er 100% på hvad type af ski du vil købe, så kommer de forskellige modeller og mærker. Og der starter så en religionskrig herinde hvor folk som regel vil råde til det de har prøvet eller købt.
Hvis jeg var dig, ville jeg næste gang jeg var på ferie forsøge at leje premium ski, det er highend købeski hvor man som regel kan komme og bytte så ofte man vil i ferien, og prøve forskellige ski for samme pris og få rådgivning. Her kan man sommetider frikøbe de fineste letbrugte ski til ½ eller 1/3 af nyprisen.
Hvis du ikke har egne støvler vil jeg anbefale du skaffer dem først, og venter til du har prøvet nogle specifikke ski inden du køber dem. Den dag du står på de rigtige ski er du ikke i tvivl.
Happy hunting
Mvh
Thomas
Emilie 07/09 2011 19:46
Sv: Valg af ski?
Hej Thomas
Mange tak for din hjælp :) det vil jeg kigge lidt nærmere på så.
Jeg har egne støvler, som jeg er meget glad for. Men kan da være jeg skal prøve det :)