Valg af ski :)

Kathrine Lund 12/09 2010 19:14

Hej alle skientusiaster derude

Jeg er en pige på 19 år og leder pt efter en ski der passer perfekt til mig og mine behov.

Jeg har fået job som guide i alperne og skal derfor afsted en hel sæson.

Jeg har alt i alt stået 15 uger på ski, og elsker fart og tempo på de præpererede løjper. Ydermere synes jeg det er sjovt at køre lidt park - blot som nybegynder - men vil gerne blive bedre på dette område. Jeg kører også en smugle off-piste.

Så jeg ville mene at jeg har brug for en all-mountain ski der kan lidt af det hele, spørgsmålet er hvilken?

Jeg er 165 høj og vejer 60 kg

Håber der er oplysninger nok til at nogen kan hjælpe mig
- På forhånd tak

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Asbjørn Nedergaard Nissen 12/09 2010 21:07

Sv: Valg af ski :)

Der findes kun et rigtigt svar og det er VENT!! Du vil kunne købe til bedre priser, og finde et par ski der passer bedre til dig da du får lov at prøve en masse forskellige ski gratis der kan hjælpe dig til at finde de bedste ski til dig

Bjørn Husted 12/09 2010 22:33

du skal ikke købe nogle ski inden du er kommet afsted, hvis du skal arbejde sm guide, får du i første omgang stillet nogle ski til rådighed sm du kan bruge, når du så har kørt 2-3 uger, så begynd med at kigge rundt hs de forskellige skiforhandler i området, og gør dine køb når du har testet skiene sm du vil have.. intet andet ville være en god handel eller god ide..

Hvis du rejser med STS kan du se frem til en FED rabat på næste års ski allerede i år

Bjørn Husted 12/09 2010 22:34

alså Atomic eller Salomon

Rikke Olesen 14/09 2010 13:24

Lidt off-topic, men hvor er du blevet ansat som guide henne? Arbejder selv på at komme afsted til vintersæsonen nemlig(:

Kathrine Lund 14/09 2010 21:33

Det må man kalde et rimeligt klart svar :)

Til rikke , så er jeg blevet ansat hos team benns .. Du er sent ude, men der er stadig mulighed for at komme afsted skulle jeg mene

Rikke Olesen 14/09 2010 21:40

Kan se at flere opslag er lagt op her den 10/9, så synes jeg burde kunne nå det. Men ved godt jeg har travlt(:

Tillykke med jobbet(:

Simon Jakobsen 14/09 2010 22:19

Ja vent med at købe ski. Højest sansynligt kan du låne alle de ski du vil GRATIS i den skiudlejning i samarbejder med. Så kan de prøve dem af og når du finder dem du vil have, plejer de som regel at have nogle der lidt brugte som man kan købe meget billigt, eller så får man en god rabat på dem uanset hvad. Dengang jeg selv arbejdede som guide, købte jeg en model som blev taget i brug i udlejningen de sidste 2 uger af sæsonen året før. fra ny ville de have kostet 650 euro, jeg gav 260 euro og fik så nogle nye bindinger med i købet som alene kostede 220 euro, hvis man bare skulle have købt dem. Så vent du bare, det kan betale sig:)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen