Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Valg af ski.

Joachim R 23/01 2009 00:08

Hej,

Jeg står og skal til at købe mine første ski, og er lidt i vildrede, for det er jo en ren jungel derude, der findes rigtig mange ski, og kategorier.

Først lidt om mig selv, jeg har stået på ski i godt og vel 12-13 uger, og jeg har rimelig godt tjek på det.
Jeg er 184 høj og vejer godt og vel 90 kg.

Jeg har altid haft mine egne støvler, da jeg har en speciel fod, men nu mener jeg tiden er til at jeg skal have mine egne ski også.

Jeg holder mig for det meste til pisten, og kan godt lide at køre stærkt, men samtidig vil jeg gerne have en ski der kan køres stille og roligt, når der er brug for det, hvis i forstår hvad jeg mener.
Der skal ikke kun være fart over feltet hele tiden.

Jeg har kigget på Atomic sl10 IB da jeg kan få den til en ret god pris i tyskland, men bliver den for race til mig?

Håber på nogle gode indput, og på forhånd tak for hjælpen.

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Asger Laursen 23/01 2009 12:58

Sv: Valg af ski.

Det lyder som et godt valg...
Du skal jo også have en ski du kan "vokse i".
Køb den i 175 cm...

Asger

Joachim R 23/01 2009 13:51

Hej

Tak for svaret, tror også det er den jeg skal have.

men andre er selvfølgelig stadig velkommen til at komme med indput.

Den længste er dog så vidt jeg ved 170 cm ?

Jeg kan få den med neox 310 eller 412 binding, er 412'eren de ekstra penge værd?

Andreas Machenhauer 23/01 2009 17:30

Jeg har lige fået min nye ski ind af døren idag, Fischer RX 8 08/09 modellen.

Jeg har endnu ikke prøvet skien, men jeg har læst og hørt, blandt andet herinde, om en fremragende ski til netop det du søger - piste, hurtig, og "blødere" skiløb. Den egner sig dog ikke så godt i offpist.

Hvad angår højden, vil jeg anbefale dig at købe 170 Cm. Jeg er selv 182 høj og står på 165, men da jeg kun vejer 72 kg ligger den bedre til mig...

Joachim R 23/01 2009 00:29

Jeg tænker også på, hvor stor er forskellen egentlig på en slalom carv også til en race carv som sl10'eren må betegnes som ?

Jeg har altid løbet på almindelig carving ski.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen