per skrev:
Har skevet et par indlæg før dette men uden held. Jeg har derfor valgt at spørge lidt bredere ?
Jeg og min kæreste er på jagt efter carvingski men er dybt i tvivl om hvad vi skal vælge.
Vi er langt fra "materialespillere" og kan sagtens leve med sidste - eller sågar forrige års modeller hvis bare skiene er gode at køre på.
Vi har ca. 12 skiferier bag os og betragter og som gode amatører som godt kan lide at køre stærkt på pisterne og kun en gang imellem bevæger os ud i dybsne.
Jeg er 190 cm lang og vejer ca. 100 kg mens min kæreste er ca. 177 cm og vejer ca. 63 kg.
Går ud fra at vi bevæger os i området all-round til race carvere ! Jeg skrev tidligere et indlæg om Atomic GS:R (som ifølge den danske importør skulle være nogenlunde den samme ski som Atomic GS:9) og Atomic Carv 18:R, fordi jeg har set disse hos Conrad.de. Måske kunne de være en mulighed men jeg/vi er meget åbne overfor gode råd ?
Er blevet tilbudt følgende ski i danske butikker:
Salomon Crossmax 7,9
Salomon Verse 7,9 (til min kæreste)
Rossignol Axium STS (vist en fransk udgave af Rossignol Carve 10,6 - hvis der er noget der hedder sådan) til os begge
Håber der er nogen derude som kan vise lidt vej i denne jungle af tilbud.
Per