Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
per 15/12 2004 12:41
Har skevet et par indlæg før dette men uden held. Jeg har derfor valgt at spørge lidt bredere ?
Jeg og min kæreste er på jagt efter carvingski men er dybt i tvivl om hvad vi skal vælge.
Vi er langt fra "materialespillere" og kan sagtens leve med sidste - eller sågar forrige års modeller hvis bare skiene er gode at køre på.
Vi har ca. 12 skiferier bag os og betragter og som gode amatører som godt kan lide at køre stærkt på pisterne og kun en gang imellem bevæger os ud i dybsne.
Jeg er 190 cm lang og vejer ca. 100 kg mens min kæreste er ca. 177 cm og vejer ca. 63 kg.
Går ud fra at vi bevæger os i området all-round til race carvere ! Jeg skrev tidligere et indlæg om Atomic GS:R (som ifølge den danske importør skulle være nogenlunde den samme ski som Atomic GS:9) og Atomic Carv 18:R, fordi jeg har set disse hos Conrad.de. Måske kunne de være en mulighed men jeg/vi er meget åbne overfor gode råd ?
Er blevet tilbudt følgende ski i danske butikker:
Salomon Crossmax 7,9
Salomon Verse 7,9 (til min kæreste)
Rossignol Axium STS (vist en fransk udgave af Rossignol Carve 10,6 - hvis der er noget der hedder sådan) til os begge
Håber der er nogen derude som kan vise lidt vej i denne jungle af tilbud.
Per
Kean 16/12 2004 11:34
Sv: valg af ski ???
Ja lige præcis. Jeg har ikke prøvet dem, så der er nok ikke lige så stor forskel fra år til år som de selv gør indtryk af. Hvis 18:R er meget billigere gør du nok ikke helt galt i byen med den.
morten 16/12 2004 20:17
Hej - Kig på Rossignols RPM-serie. Her prøvet to (70 og 71) og der er virkelig noget for pengene! Stive ski med god fart i de store sving.
Casper 17/12 2004 12:07
Hvis du er mest til pister kunne en Rossignol OverSiZe 8 være noget måske
Maria 21/12 2004 15:19
Jeg ville klart også gå efter Atomic skiene. Har selv GS:9. Vejer omtrent det samme som din kæreste, så jeg kan anbefale dem til hende også. Vil tro at jeg er på nogenlunde skimæssigt niveau som Jer.
GS:9, bliver ikke så ofte købt af piger/kvinder. Havde heller ikke selv regnet med at jeg skulle ende med dem. Men efter en tur i Val d'Isere hvor jeg prøvede disse i en uge blev jeg virkelig hooked. De er godt nok meget stive og også lidt tunge, (så der skal gode benmuskler til) men kører fantastisk, hvis man er til fart på pisten.
Så dem kan jeg kun give mine varmeste anbefalinger.
per 21/12 2004 19:52
Hej
Tak for tippet.
Jeg havde kun kig på GS:R'en til mig selv fordi jeg kun fik den tilbudt i længden 180 cm - klart for lange til min kæreste.
Godt at høre at du er tilfreds med skien - for nu har jeg nemlig bestilt dem til mig selv. Til min kæreste endte det med Atomic Carv 18:R skien.
Ser frem til en fed skiferie - tak for in put.
Per
Kean 15/12 2004 14:11
Jeg ville klart gå for de Atomic ski du nævner, Salomon crossmax og Axium skiene er alt for bløde til sådan en som dig, og verse er en blød begynder ski som der ikke er meget sjov ved hvis man vil køre bare en lille smule stærkt. 18:R ville være et oplagt valg til en kvinde der kører lidt sportsligt ellers C:9 som er efterfølgeren som også har PULS dvs er mere rolig i høj fart.
per 15/12 2004 14:59
Hej Kean,
Tak for dit svar. Din tilbagemelding om at Crossmax'en er for blød til mig har jeg hørt fra en anden også, så det giver mig en klar fornemmelse af at jeg ikke vil vælge dem. Interessant at du også kender 18:R - skal jeg forstå det sådan at den er en ældre udgave af Atomic C9 Puls og hvor stor forskel er der mellem de ? Er det primært stivheden og dermed mere mere "flap" når man kører stærkt ?
Per