Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Valg af ski?

Peter Hesselholt 12/02 2007 09:45

Jeg har brug for gode råd til valg af nye ski, idet jeg ikke har stort kendskab til markedet. Jeg er en øvet skiløber (ikke ekspert) med 12-14 ugers erfaring.

Skien skal være nem at dreje og styre i de fleste terræner dog primært pisterne, god til korte sving, høj fart og sjov at køre på.

Hvilken ski skal jeg vælge?

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Dennis 29/11 2008 22:35

Sv: Valg af ski?

K2 "moto" 167 cm! Modellen er et år el. to gammel, så den fås også til en fornuftig pris.. Har stået på ski i 12 år, og vil absolut ikke køre på andet..! Den gør lige hvad du vil have en til, både i langsom og høj fart!

Jesper Nielsen 12/02 2007 10:18

jeg vil foreslå at du går ind i Surf´n´ski og henter deres store skikatalog, for heri er der en super gennemgang af alle ski... fra Allmaountain over racecarver til twintip og langrendski.

Martin Langdahl 26/03 2007 21:49

Jeg kan også godt anbefale en ski med kort svingradius(de er lidt sjovere og som der var en der sagde om man køre 125 eller 127 det er da lige meget), jeg vil bare nævne Race Tiger SL fra Völkl, den er så fed og mega agresiv, men der skal arbejdes.

Jacob 22/02 2007 20:29

Ellers skal du købe en rigtig slalomski, hvor drejeradius er lav. Jeg kører selv pt på Rossignol 9S, som er super fede. Kører mest piste med massere af små/hurtige sving, hvor de er helt perfekte. Kan kun anbefale dem.

Claus L 14/02 2007 12:37

Uha der er rigtig mange muligheder, det kommer helt an på hvad du pririoterer højst.

Du skriver korte sving og høj fart, det harmonerer ikke 100% - korte ski er til hurtige sving og længere ski til højere fart og større stabilitet.

Cross ski synes jeg er en god katagori, der kan lidt det hele. Muligheder er f.eks. Salomon V12, Fischer RX9, Head XRC serien o.s.v.

Jeg har selv lige kørt 1 uge på et par Head XRC 1200 i længden 177 cm, en kanon ski synes jeg, god både på piste, pukler og lidt offpiste.
Du må gerne købe den billigt hvis du vil (skal prøve noget nyt :-))
e-mail: larsen-c@get2net.dk

Kasper Pedersen 20/05 2007 23:16

Køb en all-mountain ski..
Atomic Metron B5 er en supergod ski..
Fischer RX8 er også god - mindre god til at carve med, men kanon til korte sving..

Hvis jeg var dig ville jeg klart vælge en af Atomic Metron serien.. Prøv skiene og køb dem hvis du kan lide ;)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen