Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas 30/03 2016 18:44
Hej. Vil høre om der sidder nogle experter derude bag skærmen der kan hjælpe mig lidt, står og skal ha købt mig et par nye ski til næste sæson, men ved ikke hvad jeg skal kigge efter. Jeg har stået på ski de sidste 3 år og ca 2 gange årligt. Står ca 70% piste og ca 30% offpist.
Mvh Thomas
Jan Spile 01/04 2016 21:41
Sv: Valg af nye ski
En allmountain ski med omkring 80-85mm på midten, som passer til dit niveau.
Frederik 03/04 2016 23:26
Jeg er helt enig med Jan. Alternativt kan du gå efter en allround carver med tip rocker. Den skal være omkring 75-80 mm. på midten. Den er sjovere på pisten når man carver sine sving men kan være lidt mere besværlig i offpist/rough.
De fleste allmountain ski har tip rocker nu til dags, men det er en god idé, at være opmærksom på, at de helst skal have det hvis du eventuelt kigger på lidt ældre modeller. Når en ski har rocker, bliver den generelt lidt lettere, at styre og det er ofte en fordel medmindre man carver sine sving rigtigt meget (= er meget god og kører pistekørsel).
/Frederik
Thomas 03/04 2016 23:32
Hej. Jeg regner stærkt med jeg køber en allmoutian ski da jeg er meget sikker på at det passer til mit skiløb;) Men dejligt med nogle input fra nogle experter, da det er første gang jeg skal købe:)
Men kan i anbefale denne Salomon ski?
Salomon M X-DRIVE 8.0 + MXT10 C90 ski
Thomas
Frederik 04/04 2016 00:00
Hej Thomas! Jeg kender ikke den omtalte ski, men umiddelbart ser sidecut (målene for bredden på skien) og rocker ud til, at være ideelt til det du efterspørger. Salomon har en god tradition for, at lave piste orienterede allmountain ski og jeg forestiller mig, at denne her ski er en videre udvikling af deres x-wing serie som var kendt som de bedste allmountain ski i tidernes morgen, da allmountain ski stadig var en meget ny ting.
Ellers kan jeg anbefale, at finde nogle tests og reviews af den omtalte ski så kan du nok selv vurdere om den er værd, at smide penge efter :)
sport-conrad.de har ofte gode tilbud på ski her sidst på sæsonen de har en eminent kunde service og generelt et meget godt udvalg.
/Frederik
Frederik 04/04 2016 00:02
Og hvis du ikke allerede er opmærksom på det, så er "Salomon M X-DRIVE 8.0" skimodellen og "MXT10 C90" er den binding der er monteret. Skien kan være monteret med andre bindinger eller helt uden alt efter hvad du køber.
Når du skal finde reviews og tests er det nok smart kun, at søge på ski modellens navn :)
Thomas 04/04 2016 12:30
Jeg regner stærkt med det blir det sæt ski jeg køber da jeg også er meget sikker på at den ski passer meget godt til mit skiløb:)
Men tusinde tak for svart Fred1337;)