Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Val Thorens vs. Tignes

Jesper 01/02 2006 14:20

Jeg står foran at skulle planlægge en skitur til en af ovenstående destinationer i påsken.

Det vigtigste kriterie for mig mht. valg af destination er, at der er tale om et godt og snesikkert skiområde. Området må i øvrigt gerne være af varieret sværhedgrad, da vi er en forholdsvis blandet gruppe, der skal afsted, der er dog ingen nybegyndere. Dernæst lægger jeg vægt på, at indkvarteringsforholdene er af rimelig standard, dvs ønsker ikke at føle, at 5 mennesker er presset ind i en lejlighed, der egentlig kun er beregnet til to. Endelig lægger jeg vægt på, at der fra indkvarteringen er hurtig og nem adgang til piste/lift. Prisen i sig selv er ikke afgørende, og jeg har intet imod at betale lidt mere, hvis ovenstånde kriterier dermed opfyldes.

Er der nogen herinde, der har erfaringer med ovenstående destinationer, og eventuelt kan komme med et bud på, hvilke af de to destinationer, der bedst kan opfylde mine forventning/krav.

På forhånd tak.

Mvh

Jesper

Kommentarer:
Der er i alt 11 svar i denne forumtråd.

Anders Kleinstrup 01/02 2006 15:26

Sv: Val Thorens vs. Tignes

Hey har været i Val T. nogle gange. Det er jo en sattelit by så det betyder at der ikke er langt rundt. Der er bygge op ad i stedet for ud i breden. Ski og Sne'en er fantastisk de år jeg har været der, det er den meget ungdommelig by så der er også fuld knald på after ski med dansker bar osv.

Jeg har kun prøvet de små lejligheder, men alternativer findes der da, hvis i ikke er så trykket på pungen kan der findes rigtigt fede lux lejligheder, men det kan der jo overalt.

Se fx. den her:

Val Thorens
I skiområdet De Tre Dale, Europas højstbeligg. skiområde. Dansk indrettet 2 vær. lejl. til 4/6 pers. Ligger midt i byen m direkte adgang til pisten/liften. Sydvendt balkon m. panoramaudsigt.

Pris:

Oprettet: 17-01-06

Kontakt:

+45 66 143810 /26 833810

www.sitecenter.dk/val_thorens valthorens@webspeed.dk

Håber det hjælper dig lidt, ved desværre ikke så meget om Tignes.

Anders Kleinstrup 01/02 2006 15:27

Eller her:

Val Thorens
Lejlighed til 4 pers. udlejes for en sæson, centralt placeret / les Glaciers med stor sydvendt balkon mm.

Pris: Pris afh. af tidspunkt

Oprettet: 17-01-06

Kontakt:

annette-kier@dadlnet.dk

Skovsen 01/02 2006 15:34

var i Val Thorens sidste vinter, det kan kun anbefales, og vi da også masser af sne. Fra vores lejlighed kunne vi hoppe fra altanen og direkte ud til lifterne. Selve muligheden for at komme rundt til lifter, er max 300 meter vil jeg sige.

I Tignes er beyn opdelt i flere dele som gør det lidt sværere at komme rundt, men det kan sagtens lade sig gøre at få lejligheder lige til liften. Tignes er et rigtig godt sted at få godt skiløb ud af det. Det store lidtkort strækker sig over hele Espace Killy området, som består af Val d'sere og tignes m.m.

Tignes har desuden sommerski, da de har en god gletjser at løbe på, så sne sikkerheden skulel vidst være rimelig høj.

God fornøjelse

Anders Kleinstrup 01/02 2006 15:49

Så er der lige en lækker lejlighed i Tignes:

Tignes
Val Claret.Snesikkerhed. Super skiområde. Penthouselejlighed. Alle facil. 2 etager.6pers. Stor sydvendt altan m.flot udsigt.

Pris:

Oprettet: 04-11-05

Kontakt:

+45 75 569450

hka@dadlnet.dk.

Jesper 01/02 2006 16:18

Tak for de hurtige svar!

Att. Anders Kleinstrup: Hvor finder du disse lejligheder? Det ville være rart med et link, så man kunne se priser og om lejlighederne overhovedet er ledige i påsken.

Anders Kleinstrup 01/02 2006 16:32

Der er ikke priser eller andet på du bliver nød til at ringe rundt, -beklager ! Har dem fra et låst forum!

psyko 01/02 2006 20:33

Jeg var i ValT i uge 3 og vil anbefale dig Tignes, fordi sneen var meget skuffende i ValT. Der var is og sten på pisterne og off pist ødelagde ski/snowboard totalt! Har talt med andre, der lige er kommet hjem fra Tigne, hvor der er god sne og endda falder meget for øjeblikket.
Desuden var snowboardparken halvsløj - de fedtede en halv uge med at få halfpipen klar.

Skovsen 01/02 2006 21:29

grundet det dårlige sne i Val Thorens, var jo fordi det var den kraftigste storm i mange år, og al sneen simpelthen fygede væk. Der sakl nok nå at komme noget nyt

Søren Hesselholt 07/02 2006 22:01

Hej Jesper!
Du skal bare evt. søge på Goooogle maskinen og skrive "skilejlighed" evt. efterfulgt af Val Thorens eller hvor du nu vil søge.
Min egen kommer frem www.sitecenter.dk

God jagt!

MVH
Søren

Jesper 07/02 2006 22:58

Til alle.

Tusind tak for alle jeres svar!!

Mvh Jesper

Sophie B 08/02 2006 22:14

Var i Val Thorens i Påsken sidste år (der lå en del tidligere end i år).
Det var MEGET varmt, folk sad i shorts ved Annecy-søen, og alle os andre fik (sol)brændt ansigtet godt og grundigt deroppe, så sneen var selvfølgelig så som så.
Der havde været meget sne tidligere på sæsonen, hvilket betød der var et godt lag at slide af på i solen, så jeg ville nok kigge lidt på hvor meget sne der når at komme de forskellige steder her i løbet af det næste stykke tid hvis du kan vente...

Val Thorens er væsentlig mere ski-in/ski-out end Tignes synes jeg, og der er virkelig gang i den i Påsken. Masser af danskere hvis man synes dét er sjovt...
Kan generelt varmt anbefales.

Der er alle mulige indkvarteringsmuligheder i Val T., både "sko-æskerne", som du selv snakker om samt store lejligheder og fine hoteller, det er bare et spørgsmål om prisen. Deres hjemmeside er ganske udmærket at se indkvarteringsmuligheder på.
Men - tænk på hvor dejligt vejr det forhåbenligt bliver i Påsken, man har meget mere lyst til at være ude i byen. Vi var vitterligt ikke mere i lejligheden end når vi sov, gik i bad og skiftede tøj sidste år, så det var egentlig OK at vi boede i en lejlighed der nok var det mest skod jeg nogensinde har boet på en (ski)ferie nogensinde.
Så er det ikke muligt at få et lækkert sted, så tøv ikke med at tage dertil alligevel.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen