Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Twintip ski størelse und so weiter.

Mathias 18/12 2005 17:27

Hej

Jeg er ved at købe et par k2 public enemy ved sportconrad.de. (det er første gang jeg køber ski)
Er blevet lidt itvivl angående ski størelse.
Jeg er 182cm høj, vejer ca 65kg, og er erfaren skiløber.. hvilken længde 169;174;179?
De beder en om at angive sållængde og skostørrelse, hvad skal jeg så angive? Bare min alm. skostørrelse eller hvad? Sållængde har jeg ikke rigtig nogen anelse om..
Har ikke støvler endnu.

Ville det være en ide og bede dem om at bare sende skiene unden bindinger monteret, og så gå ned til den lokale skimand og få ham til at sætte bindingerne på?

Mvh mathias

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Troel Raabjerg 18/12 2005 19:17

Sv: Twintip ski størelse und so weiter.

Jeg er 184 og har købt et par public enemy sidste år som er 179, da jeg er mest fokuseret på offpist og fart og har været fint tilfreds med dem. Er du mere interreseret i hop og sving skal du nok vælge en kortere model. De fleste med din højde ville nok vælge 174 cm.
Jeg var også lidt i tvivl med sålstørrelse. Du kan prøve at skrive din alm. sko størrelse til dem, hvis der er noget de er i tvivl om er de flinke til at skrive til dig. Du kan også prøve at maile dem.
Oplyser du din skostørrelse herinde tror jeg der er nogen der kan svare på hvad det ca. svarer til i sålstørrelse på skistøvler. (Emnet har vist været oppe før)
Hvis bare din binding bliver sat nogenlunde præcist er det jo nemt selv at indstille dem præcist.

Mathias 18/12 2005 19:46

Okey tak. Jeg har bestilt dem nu:) Men jeg har lavet en forspørgelse på om de ikke kan sende dem unden bindinger. så vil jeg selv få dem monteret her hjemme i Danmark.

Caver 19/12 2005 00:50

Det er godt at du ikke får dem monteret, før du har dine støvler. Det er det bedste at få dem monteret rigtigt. Et alternativ er at gå ned i den lokale skishop, og finde de støvler du godt kunne tænke dig og så få længden der.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen