Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Kasper Johansen 21/01 2008 17:58
Skal ud og købe mine første twintip ski.
Det skal være nogle der kan bruges i parken, mest på pisten og lidt offpise.
Hvad kan i anbefale?
Kom gerne med lidt stykker, så jeg har lidt at kigge på.
- KJ
Claus Jensen 21/01 2008 19:21
Sv: Twintip ski
Jeg har hørt meget godt om Salomon Foil, eller K2 Public Enemy. Disse skulle være rigtig god som en allround ski.
Jeg har selv en Head Mojo... grunden til jeg købte den ski, er fordi skien er forholdsvis stiv af en park ski at være, så derfor regner jeg med den er ok på pisten også.
Der er ingen twintip ski der er stabil ved høj fart, men jeg har haft Salomon Teneighty, som er den gamle FOIL, og den var faktisk overraskende god ved høj fart.
Se 21/01 2008 21:46
Jeg kan anbefale dig salomon teneighty!
Den køre jeg selv på!
Den er faktisk rigtig god på pisten også i høj fart!
Og så kører den godt i off-pist og man kan sagtens lege på den i parken!
Så som an all-aeound ski er den rigtig god!
Morten TP 21/01 2008 22:28
K2 public enemy den er fin på pisten også jeg købte et par sidste års model og den er utrolig stabil også i kortsving den kan dog skride lidt men super ski. foil er også en god ski
Rasmus 21/01 2008 23:44
Den nye Foil har fået en del kritik. Det samme har Public Enemy. PE har fået kritik for at være for klodset. Foil er en god ski og kan sagtens bruges, men skal man have en Twintip ski der rykker på pisten vil jeg helt klart anbefale K2 Silence!!! Den vil du elske!
Søren Hjelholt 22/01 2008 09:50
Jeg entager lige et af mine svar fra et andet indlæg vedr. K2 public enemy:
Jeg kører selv på K2 Public enemy, så her er lidt erfaringer.
Som nogen skriver er det en ok allround ski, dog synes jeg at den mangler noget på pisten. Jeg kom selv fra et par Atomic Cross ski, og var vant til noget der sparker igen, når der blev lagt vægt på.
Der er PE'en noget blødere, der skal arbejdes mere med den, for at den kommer hurtigt retur når man kører kortere sving. Desuden oplever jeg at den ikke er så stabil ved høj fart. Dette skyldes nok også at jeg valgte en lidt kort længde (169 cm), er ca. 185 cm høj. Dette gjorde jeg fordi jeg troede at jeg skulle køre mere park. I dag havde jeg nok valgt dem i 179 i stedet for.
I offpisten er den super fed, da der er masser af bæreevne i den. Det er kun dem der kører bagved der hader den, TT smider masser af sne op i luften bagved :-]
Jeg er glad for skien, men overvejer at gå efter noget der er lidt stivere for at få lidt mere perfomance på pisten, samtidigt med at jeg gerne vil beholde noget Twin-Tip f.eks. Dynastar Legend 8000, Bandit B3 el. Armada ARV. Lige nu er jeg ret facineret af den sidste. Desværre bliver der ikke råd i år, så PE'erne får en tur mere i sneen.
Rasmus 23/01 2008 09:03
Hejsa
Skal den bruges på pisten skal du gå efter en af de stivere TT'ere. Det kommer også an på din størrelse og vægt. Foil er ok som all round ski. K2 Silencer skulle også være ok til hele bjerget.
Jeg kører Selv på en Salomon Dumont 176, og det fungerer. Har dem til salg - Skriv hvis du er interesseret :-)
Mvh
Rasmus
rasmus@johannesen.net