Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Lili 14/02 2005 13:32

Jeg overvejer at købe nogle twintip ski, men er lidt i tvivl om hvilke det skal være..

Jeg kører ret agressivt, og vil primært bruge dem i parken (Er ikke særlig god, men øver), til offpist og så selvfølgelig også en smule på pisten. Desuden må de ikke koste en bondegård, men jeg regner med at købe dem brugte når jeg ved hvilke :-)

Hvad er folks erfaringer med de forskellige mærker?

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

CRUZ 14/02 2005 13:37

Sv: Twintip

Henrik 14/02 2005 17:25

Jeg må indrømme at jeg godt kan lide Stöckli Snake, men den hører til i den pænt stive ende af twintip skalaen. Et andet godt bud ville være Dynastar's Troublemaker, hvilket også er en fremragende ski.

Tjalfe 14/02 2005 17:28

Tag med i din overvejelser Scratchs ( kører jeg selv ) og er m,eget meget glad for den , den bedste jeg har prøvet .. men k2 PE og fuji er også lækkere
Men vis jeg ikke kørte scratch ville jeg kører salamon 1080 ( teneigthy vis det skal være rigtigt)

Håber du køber dig nogen, kig ind på conrad-sport.de

Caver 15/02 2005 14:01

Jeg har selv kørt (og kører stadig en gang imellem) på Salomon 1080, men er skiftet til Völkl Karma. 1080 er en meget blød ski. Den er super i parken, men på pisten skal der ikke meget til før den bliver ustabil. Som off piste ski kan finde mange bedre ski end den. Den er og blir en park ski. Karmaen er tilgengæld en super fed piste og off piste ski. Dens mål 119-87-111 hvilket gør den super fed i offpisten. Samtidig er den rimelig stiv, hvilket gør den meget stabil. Det er den fedeste ski jeg nogensinde har kørt på. Som park ski er den lidt tung og stiv. Den eneste ulempe ved den, er at den kan være meget svær at få fat på. Du skal nok til alperne for at finde den, med mindre du kan bruge længderne 169 eller 185.

Martin 16/02 2005 15:09

Hey...
Har testet Rossignol scratch FS og dynastar promodel phil belanger...og får mig står valget tydeligt på dynastar..kanon lækker ski som holder knaten på pisterne hjvios du ikke når og smamdre dem på rail!

MEn det er kun min menning..de fleste fåreslå dne ski de kører på...men generelt er der ikke meget forskel på dme for en begynder...så lidt lige meget hvad dubfår fat i min sørg for at få noget fra 03 og op efter også en god binding!

Mvh
Martin

Morten 17/02 2005 17:03

Hey

Jeg vil tilslutte mig nogle af de andre indlæg og sige salomon 1080 eller rossignol scratch, hvis der virkelig skal park og pudder i den.
Finder du ud af, at pisten alligevel lokker, vil jeg anbefale en helt 3. ski nemlig rossignol bandit b2. Har netop selv investeret i sådan et par, og jeg siger dig - med dem så cruiser du bare gennem alt slags landskab, med følelesen af at intet kan slå dig ud af kurs. Alt for fed fornemmelse.

Skien er dog mere allround end decideret freeride, så hvis det er det sidste du søger, så skal du vælge et af første to par.

Og så lad for GUDS skyld være at købe brugt. På sport-conrad.de kan du få dem lige så billigt eller billigere end folk sætter deres brugte til salg til herhjemme.

Mvh
Morten

... 19/02 2005 15:57

Har selv 1080 05 modellen, kanon ski til parken, men på pisten er den altser for blød, meget ustabil. Men hvis det er i parken du vil køre kan jeg kun sige gode ting om den !!!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen