Mikkel Svendsen 10/11 2002 19:13

Okay ..

har nu fået solgt den gamle ski og sparet op til et nut par.

nu er spørgsmålet om det skal være;
Rossignol Scratch
eller
Salomon Teneghty

? ... hvad syntes du ?

kom evt. med begrundelse og, eller links til andmeldelser

På forhånd tak

Hilsen Mikkel

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Peter 11/11 2002 21:52

Sv: Twintip

Hej Mikkel

Efter min mening er der kun en twintipski: Salomon 1080
Specielt den nye model er for fed. Den er blevet bredere og stivere, så den har suverænt kantgreb på pisten og flyder endnu bedre i pulver. Jeg har ikke prøvet Rossi'en, men den får ok anmeldelser.

Du kan se anmeldelser på www.freeride.nu, under "utrustning", godt nok på svensk, men det er en fed side.

Held og lykke med købet.

- Peter

Mikkel Svendsen 11/11 2002 22:26

Hej' Peter Tak for svaret

men jeg kan godt nok ikke lige finde den ski du beskriver, hverken på www.freeride.nu eller salomonski.com - er det bare mine øjne det er i vejen med ?

Peter 11/11 2002 23:00

For høvlen da, jeg kan da også bare udtrykke mig klart ;-)

Det er vel navnet "1080" du ikke kan finde? Det er en forkortelse af teneighty...

Her er linket direkte til skien: http://freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/931/

- Peter

Jeppe Cramon 16/11 2002 16:03

Der er så vidt jeg husker en test af begge i SkiMagazine.
Du kan finde et online review

/Jeppe

Mikkel Svendsen 17/11 2002 14:50

Ja... har læst ski magasinet - men der findes to modeller af scratch'en den der er i ski magazinet er nok mest en off piste ski. hvor i mod at den anden, lidt smallere er mere All Around. ellers tak for tippet.

hvis der er en det har set en andmeldelse af den tynde scratch så skriv lige ik' ;D

Peter 17/11 2002 21:33

Der er en test af både Teneighty og Scratch FS (den smalle) på www.newgear.net. De får næsten lige gode karakterer, så du må bare vælge den der passer dit skiløb bedst. Men som jeg har sagt før: Teneighty styrer!! ;-)

- Peter

Frank 09/12 2002 18:00

Det er bare en ski som gjelder og det er Salomon Pocket Rocket, Suveren i allslagsvær (utenom is) Gi gass!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen