Trysil vs. Hemsedal

NSE 22/12 2003 18:30

Hejsa..
Jeg har aldrig været i Norge, men jeg har bestemt mig for en tur på 5 dage i uge 2 til Norge, men hvilken af destinationer Hemsedal og Trysil er sjovest og mest gods i for den øvede i skiløber?

På forhånd tak...

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Bjarke 23/12 2003 12:08

Sv: Trysil vs. Hemsedal

Hej

Helt klart Hemsedal. Pisterne er bedre og det hænger rigtig godt sammen - alle pister ender stort set samme sted. Eneste minus er, at det er nordvendt og at der dermed er mindre sol (men bedre sne!!).

God tur
Bjarke

Anders 23/12 2003 12:24

Modsat Bjarke syntes jeg et Trysil er det bedste sted :-)

Mange løjper af forskellig sværhedsgrad.
3 gode og hurtige stolelifte (+ en masse slæbelifter)
Godt preparerede pister.
Mulighed for at køre ture rundt om fjellet.

I uge 2 kan jeg garantere dig at du ikke oplever liftkøer og at der er masser af plads på pisterne (har været der de sidste 4 år i uge 2 og skal afsted igen "i år")

Mvh
Anders

Hans 24/12 2003 15:42

Skal også til trysil i uge 2, så nu håber vi sgu bare på at der kommer en omgang sne.!!!!!
Ellers tager vi det selv med!!! :o)

Claus 25/12 2003 21:16

TRYSIL...helt klart..har været begge steder. I Hemsedal er der alt for mange børneaktiviteter, som ofte hindre mig i at få fart nok på. De har nemlig altid en medarbejder fra skipatruljen med til at sikre forholdene omkring skiskolen.

I trysil, er der faktisk ikke skyggen af Skipatruljen...med mindre man henvender sig i cafeteriet...hvor de normalt sidder og spytter i norsk solbær-toddy.

Vi ses i sneeeeeeeen.

Regards

Claus

Carsten Hansen 25/12 2003 21:31

Jeg har været begge steder masser af gange... faktisk to gange hver sted..
Min foretrukne er Hemsedal....
En af de store grunde til det er at jeg boede på noget der hed Moen Hytte Komfort... De gjorde virkelig at mit ophold der blev ekstremt godt... De har en utrolig service, og ejeren Ole Anders er en rigtig god ven...

Hemsedal er rent ski mæssig også god, isøær på grund af at pister ender samme sted, og at man altid får godt mad i cafeteriet...

Lifterne er også meget gode, især når man lærer personlaet at kende.,.. de er utrolig flinke... fik en dag en iftur sammen med en af lift personalet, og han fortalte utrolig mange spændende ting og netop den lift som var en " Doppelmeyer".

Så mit råd er at køre til hemsedal....

Som jeg plejer at sige...: Hvis du ikke vil være sur og gal, så tag til Hemsedal.

Marit 02/01 2004 23:27

Nu er de fleste bakker åpne. Velkommen til Trysil og hvit sne. Her er det topp om dagen.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen