Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mads Møller 01/11 2004 12:24
ey...
skal til Ischgl snart, hvor jeg skal tilbringe en sæson på ski. Så hoppede jeg lige ind på dsb's hjemmeside, og fandt nogle priser til østrig.
Men det må da kunne gøres billigere - Er der nogen der kender andre firmaer eller anden form for transport der er billigere til østrig ?
mvh
Mads
Smølfine 01/11 2004 13:17
Sv: Tog til Østrig ?
Hej Mads
Der er flere muligheder for at komme billigt til østrig, i skisæsonen er der mange muligheder.
1. Restplads hos rejsebureau, burde kunen gøres mellem 500-1000 kr.
2. Skiløbertoget igen jo senere du booker jo billigere men du er selvfølgelig nødt til at være sikker på at komme til tiden.
Skal du være i Ichgl før de danske selskaber begynder at have rejser er der følgende irriterende men meget billige mulighed. Jeg er ikke 100% sikkert på det endnu er muligt....
I tyskland kan du købe et såkaldt wochenende fahrkarte, dette kort giver adgang til alle de sørgeligste bumletog ned gennem hele tyskland i en weekend(Det er efterhånden længe siden jeg afprøvede konceptet med sidst i 90'erne var prisen under 300).
Fra tyskland tager du det sidste stykke ind i østrig med tog og så enten med bus fra küfstein eller videre med tog til Landek og derefter med bus til Ichgl(denne løsning er nok billigere)
Vi fik adgang til både ruteplan og biletter via dsb (det er nok lidt dyrere, men kan nok anbefales, da du skal regne med en tur på ikke under 15 togskift og rejsetid på ca. 20 timer alene i tyskland, spørg efter wochenende fahrkarte).
Jeg ved ikke om du kan bruge dette tip, som sagt det er en lang tur, og også lidt af en oplevelse, og mest af alt er det temmeligt opslidende...
Gider du ikke det helt store show kan du jo støve det tyske af og ringe til Deutche Bahn og høre hvad de har af gennemgående tog til østrig (fra både kufstein og Landek skulle det være muligt at lande i Ichgl efter nogle få timer i bus), det skulle være markant billigere end dsb...
Hvis de slet ikke har noget er det også muligt at komme videre til Landek/Ichgl fra München som ligger ganske tæt på grænsen.
God Fornøjelse i Ichgl....det er og bliver jo en kanon destination...
Jens E 01/11 2004 16:45
Hej
Tjeck evt. air-berlin da de har nogle svinebillige flyveture (som ofte er billigere end tog). De flyver fra Hamburg til de fleste større byer i den sydlige del af den tysktalende verden.
IMMER VOLLGAS
- JE
Christer Rasmussen 01/11 2004 18:50
Prøv www.bahn.de som er de tyske statsbaner.
Jeg mener du kan indtaste startby et sted i DK Padborg, Kolding, KBH, og slutby i Østrig.
Det er vist billiger at købe turen gennem tysk tog end at købe hos DSB.
Mads Møller 02/11 2004 18:18
jeg har indtil nu bestilt billet via DSB, til en pris på cirka 1200 spir... fra Viborg
nogle der kan gøre det billigere ... ?
og mange tak for alle de gode råd :P
Jens E 02/11 2004 20:18
Nej,
men Air-Berlin flyver fra Hamburg til Wien for 49 euro (108 tur/retur)... så skal man jo så til Hamburg og fra Wien... men hvis det ikke kan gå hurtigt nok er det faktisk et billigt alternativ
MVH
JE
kurt 03/11 2004 15:46
hmmm... air-berlin
Har været inde og tjekke på deres hjemmeside... kan ikke finde en afgang fra hamburg til Wien...
kurt 03/11 2004 15:50
min fejl.. har fundet det
Sanne 08/11 2004 18:04
Hej Mads Møller
Har efterhånden stirret mig blind på DSB's hjemmeside.. men det er endnu ikke lykkeds mig at finde så en billig rejse til Østrig.
Skal selv til Wagrain, og har min problemer med at finde en billig rejse.
Sanne
Sanne 08/11 2004 18:05
Hva er et skiløber tog..??
hvor går det fra??