Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Peter R 29/01 2009 23:08
Hej Alle,
Jeg har vist skrevet her engang for et par år siden, men nu prøver jeg igen i håbet om at der er nogen der har en lille godbid info til mig.
Jeg har i årevis forsøgt at finde en hjelm i størrelse stor (vi snakker ihvertfald 63, og nok nærmere 64 cm)
Jeg var for et par år siden igennem alle ski, board og lignende butikker i det storkøbenhavnske område, samt havde et par mindre heldige indkøb over nettet (alting var for småt, jeg fik heldigvis solgt hjelmene videre)
Er der nogen der har en ide om der er nogen i Kbh / Danmark der fører store hjelme, eller om der overhovedet er nogen der laver skihjelme oppe i den størrelse?
Jeg er også en ivrig mountainbiker, og det har aldrig været et problem at finde hjelme oppe i den kaliber til cykler .. Er det bare skihjelmsproducenterne der ikke vil hjælpe os med store ansigter til at være sikrere på pisten? ;)
/Peter
Rasmus Skov Jensen 03/02 2009 19:14
Sv: Store hjelme?
Hej Peter
Giro G9 er bestemt et bud, kender flere med store hoveder der passer den og er godt tilfredse, fås her:
http://skisport.dk/skishop/skihjelme-og-rygskjold/giro-g9/
RED laver også hjelme i XXL som er i str. 63-65. Så det er også en mulighed at lede lidt efter dem.
Mvh Rasmus
David 30/01 2009 09:17
hej det er muligt at få store hjelme, jeg har set en model i XXL, det var en Peak hjelm den er lidt dyr 1200kr (har selv købt dog i en L) jeg har købt den hos Surf & ski i Horsens, men mener der ligger en på nørrebrogade i Kbh hvis jeg ikke husker helt forkert held og lykke med at finde en hjelm DON'T give up, du er ikke den eneste men en stor emhætte :-D
Jlb 30/01 2009 14:05
Giro G9 eller 11, mener jeg den hedder, går op til 65cm.
Bruger selv str 63, og en Red Trace passer mig. Jeg fjernede skumgummiet i fronten(det sidder med velcro), og klistrede det smallere stykke i, der medfølger. Så passede den perfekt. Har selv prøvet over 10 forskellige hjelme før jeg fandt en.