Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Stor skihjelm søges

Bent Linde 24/10 2008 21:46

Jeg er mand på 43år, som har store problemer med at finde en skihjelm
der stor nok. Jeg har et stort hoved, ikke for tyk men nærmest ovalt set oppe fra. Jeg har prøvet uvex xxl, men den er for lille sidder for tæt
både i nakke og pande. Jeg hørt om Boeri i str. 63+ eller leedom 64. Kender nogen de to, og om de større end Uvex
Der må da være andre som har et stort hoved !!! HJÆLP

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Lars Oksbjerre 21/11 2008 17:23

Sv: Stor skihjelm søges

Hej Bent

Jeg har samme problem, men Intersport i Vejle siger at den store Lerdom ikke importeres til Vejle. Hvor købte du din hjelm?

Rasmus Skov Jensen 22/11 2008 09:50

Hej Bent, Karsten og Lars

Jeg havde Giro G9 i hånden i forgårs fordi en af mine kolleger havde samme problem som jer.

Str. XL gå op til 65 og i nakken kan med justere størrelsen ved hjælp af et lille hjul som det kendes fra flere andre hjelme.

Bemærk at det skal være model 2008/09 af hjelmen for at en XL har de mål, tidligere års modeller er ikke helt så store så vidt jeg kan læse mig frem til.

Det var skihjelmen her vi havde i hånden:
http://skisport.dk/skishop/skihjelme-og-rygskjold/giro-g9/

Mvh Rasmus
- som endelig har fået booket årets første skiferie...

Bent Linde 30/10 2008 03:21

Mange tak til Karsten
Det var en Leedom og den passede, så nu har jeg ski hjelm.
mvh. bent

Karsten K 24/10 2008 22:27

Ved at skiing i Århus netop har fået en Alpina hjem i XXXL.. Den skulle være 64+ Så det kan da evt anbefales :-)

Lars 14/12 2008 20:20

Hej med jer

Jeg har selv i længere tid være på jagt efter en "voksen"-hjelm og fandt tilfældingt Giro G9 XL under et besøg i Berlin. Den er stor og sidder rigtig godt. Jeg kan oplyse at den i Tyskland sælges for Euro 99 (ca kr 750), dvs. noget billigere end i Danmark.

Mvh Lars

Alberto 27/12 2008 18:40

Hejsa

Nogen der kan oplyse mig en forhandler på sjælland. Vil meget gerne prøve en Giro G9 XL, inden jeg bestiller den over nettet.
Har ligeledes selv brug for en stor hjelm

pft Alberto T

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen