Mark Jørgensen 09/07 2010 12:48

Hej Skisport.dK

Jeg står og skal til at investere i et par off-pist ski, da mine gamle blev ødelagt efter en tur i La Grave sidste sæson.

Jeg tror efterhånden jeg har bestemt mig for hvilke ski jeg vil have, men hvad så med støvler. Jeg har tidligere ikke rigtigt tænkt over hvilke støvler jeg har brugt og har ikke forstand på støvler overhovedet.
Derfor ville jeg gerne høre hvad i kan anbefale af støvler til offpiste skiløb.

På forhånd tak
Mark

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Thomasdk 14/07 2010 12:08

Sv: Støvler?

Hvis jeg var dig ville jeg gå i en af de større skibutikker, og lade ekspedienten spørge dine fødder. De måler, tilpasser, sælger, og eftertilretter containervis af støvler hvert år.
Så kan vi andre ellers sidder her og komme med lidt meninger og holdninger omkring mærker og farver.
Men dine fødder til præcis den støvle i den hele eller halve str der passer dig, formstøbte såler eller ej, kan du kun selv finde. Det kan man ikke hamle op med på et forum, og glem alt om postordre.
Ind til butikken, stik fødderne i og lad ekspedienten spørge fødderne, og vejlede dig.
Du kan jo bare gå igen hvis de ikke har noget der passer, for du skal jo have en der ligner din fod 100%, og ikke er noget udtrådt udlejningsknald.

Mark Jørgensen 14/07 2010 23:10

Det lyder jo meget fornuftigt.
Tænker også på hvorvidt der er noget specielt jeg skal tænke på når jeg skal bruge støvlerne meget til off-piste. Evt kun off-piste, da jeg allerede ejer et par støvler..?

Thomasdk 14/07 2010 23:24

Nu er jeg ikke den der ved mest om skistøvler. Men hvis du holder øje med skibutikkerne nu, de kommer vel med udsalget her i det tidlige efterår, så kan du få stor rabat på støvler. Samtidigt har de rigtig god tid i butikken til at rådgive, og lade dig prøve støvler, og svare på de spørgsmål der aldrig rigtigt bliver besvaret i et forum.
Som flere vil sige herinde, man har en ide, går i en skibutik.... og kommer ud med andre støvler end man havde tænkt sig, simpelthen fordi de ved mere, og der er ikke 2 mærker der er ens, ej heller fødder. Derfor begynder puslespillet med fodopmåling og prøve en masse støvler.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen