Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Støvler??

Troel Raabjerg 12/12 2004 04:07

Er der nogen der ved hvor det er billigst at købe støvler? Så vidt jeg kan se er det ikke billigere at købe støvler hos sport-conrad.de end, surf og ski i Danmark. Er støvlen "hårdere" jo højere flexen er eller er det omvendt? Hvad vil en god flex være hvis jeg godt kan lide at køre offpist og samtidig køre forholdvis hurtigt på pisten? (har været afsted ca 10 gange) Jeg har nogle meget gamle salomon støvler, som ikke giver det optimale skiløb, men mine fødder har det dejligt i dem :o), og en kombination af dette og størrelsen af min pengepung har gjordt jeg ikke har købt nye.

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Thomas Andersen 17/12 2004 16:00

Sv: Støvler??

Hej.
Der er ingen tvivl om hvor du skal købe dine støvler. Snowfun i roskilde. (WWW.snowfun.dk) Jeg har stået på ski i 16 årog har aldrig set såan en service. De sgier hvis støvler klemmer efter de har arbejdet med støvlen og dig, så får du et par nye uden beregning sådan skal det gøres....kig på deres hjemmesiden det er det hver.

Mads 12/12 2004 04:21

Ved ikke lige hvor du får billige støvler........
Men, jo højere flex-index jo stivere støvle. Jeg tror at en flex på 80-90 vil passe fint til dig.
Få lavet nogle Comformable såler til dine nye støvler, de koster lidt, men er guld værd i længden.

Kean 12/12 2004 11:57

Lige netop støvler er faktisk billige i DK ift ski. Som du også selv har bemærket er støvler langt fra så billige på nettet som fx ski. Så det bedste råd til pengepungen; køb ski på nettet og støvler herhjemme..

Sophie B 12/12 2004 20:37

Til gengæld bør du overveje at købe dine støvler på selve skiferien.
Jeg købte skistøvler sidste sæson (Salomon XWave 8.0 W), og kunne have sparet 500 kr. uden videre, da vi kom til Ischgl i Østrig i uge 5.

Salomon XWave 8.0 W har en flex på 80, hvilket er en del for støvler til kvinder, og jeg synes de har været perfekte til alt undtagen afterski ;o) Måske du skulle overveje en lidt højere flex? Jeg må indrømme, jeg ikke ved super meget om det, men jeg vejer ikke mere end 50 kg., så de "samme" støvler vil nok være lidt bløde til dig?
Bor du i København kan jeg anbefale Ski Shop i Ny Østergade, de var virkelig servicemindede da jeg var derinde og virkede som om de havde temmelig godt styr på sagerne...

bb 12/12 2004 21:23

Skal du have nye støvler, skal du helt bestemt besøge "540 shoppen" i på Krystalgade, eller også snowfun i roskilde, her får du en super service og blive vejledt af folk, som virkelige ved hvad de taler om ??

Og husk prisen er en faktor, men ikke det afgørende, når du skal vælge nye støvler. Hvem har lyst til at spare 500 kr, på en støvle som ikke passer. Og som måske gør en skifernie til 5000 ubruglig !

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen