Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Freeborder 28/09 2010 15:38
Min kone og jeg vil skifte skiene ud med snowboard i år og derfor vil vi gerne have nogle råd til et skipsortsområde i Østrig. Vi skal have en rolig "parforholds"-uge inden det går løs ugen efter med alle vennerne. Derfor skal det være i Østrig. Og det skal ikke være Wagrain ;)
Det skal være begyndervenligt og det skal ikke være vanvittigt stort eller et afterski-hotspot.
Har kigget alle områderne igennem her på siden og det lyder som om at Alpbactal, Wildschönau, St. Michael eller Nauders kunne være en mulighed. Er der andre forslag?
På forhånd tak.
Johnny Fischer 07/10 2010 19:19
Sv: Stille og begyndervenligt område i Østrig.
Hej..
Du kan skrive til mig kender en lejlighed til priser fra 1940 kr og op for en uge 3 personer, vi skal selv ned i samme hus i uge 7
Obs det er Zillertal
Jannick 28/09 2010 17:35
Hej
Jeg var selv i Zell am see sidste år.
Området er ment at komme rundt i og ikke så stort.
Vi var dernede i uge 6, på det tidspunkt var der rimelig god plads.
Hvis området bliver for lille, eller man har lyst til at prøve noget andet
kan man tage et par dage på Kirzsteinhorn (samme liftkort).
Zell am see er en hyggelig by uden larm.
Jeg har også hørt godt om Kapl, men har ikke selv været der.
Rasmus Skov Jensen 28/09 2010 22:24
Hej freeboarder
Hvad med at kigge på Schladming. Hyggeligt område med en del gode skovløjper i kan trille rundt på.
Mvh Rasmus
Asbjørn Nissen 29/09 2010 08:30
Der er mange gode steder som begynder. Maria alm er f.eks. en rigtig god begynder destination. Området er rigtig godt kan forekomme en smugle usammenhængende, men som sagt ok område og især til begyndere.
Et andet godt begynder sted Lech der ligger ved Alberg. I modsætning til ST. Anton som man normalt forbinder med Alberg er Lech en fantastisk begynder destination. Byen er rigtig hyggelig og der er mange romantiske spisesteder.(Det er dog lidt dyrt)
Lofer er også en rigtig god begynder destination. For den øvede skiløber kan den hurtigt blive lidt kedelig, men for begyndere er den perfekt. Der er ikke flere piste end begynderen kan overskue. Der er ikke særlig meget sort, men klart mest blå. Tag ikke hertil efter sidste uge i feb. det er ikke nogen højt ligende destination
Maria 29/09 2010 11:08
Hej freeboarder
Jeg er enig med jannick, om at noget af det mest chamerende område i østrig kunne være zell am see...men du skal bo i centrum af ZaS og ikke ude i scuttdorf, hvor alle de "billige" rejser tager til, for der er ikke 1/2 så hyggeligt som i ZaS, som med sin bydel med gågade har den helt rette stemning....
vi har selv boet i centrum med panorama udsigt udover søen...du kan finde gode billige lejligheder på www.skiogsol.dk der har vi boet og det var helt perfekt...god tur
Maria
Birgitte 29/09 2010 11:26
Hej,
Det er da et interessant site, det her!
Er der nogen derude, der kan hjælpe mig med at finde et stille og roligt område i Østrig eller Italien, hvor man kan løbe både langrend og alpin. Det ville være super.
på forhånd tak.
Freeborder 02/10 2010 13:15
Tak for svarene, men vi var I Zell Am See sidste år. For at komme ned til vores hotel, var der 3 sorte pister at vælge i mellem og på den ene side af bjerget, var der nærmest menneskemylder. Så vi er enige om, at det ikke skal være Zell Am See.
Kenneth Hansen 05/10 2010 10:05
I skal seriøst overveje Abtenau - verdens hyggeligste by og der er mange muligheder for skiløb i nærheden.