Stilet vintersport...

Oliver 26/11 2003 19:28

Den traditionelle måde at bevæge sig ned ad pisterne på er på ski. Hvis man er ung, smart, hip og med på moden, står man på snowboard. MEN! Så er det jo kommet et "forstyrrelseselement" kaldet snowblades. Hvilken opfattelse har I af den nye stil? Tænker i: "Hold kæft en idiot... han har jo slet ikke fattet hvad vintersport går ud på"? eller er det mere "accepteret"?

Kommentarer:
Der er i alt 8 svar i denne forumtråd.

Sune 08/12 2003 12:08

Sv: Stilet vintersport...

Jeg hat udelukkende stået på snowblades de sidste 5 år, hvor jeg før i tiden stod på alm ski. De er det sjoveste jeg har stået på indtil videre, og for mit vedkommende handler skiløb om at have det sjovt, og ikke om at se så fancy ud.

Nu skal jeg så tilbringe hele sæsonen i Canazei, så nu må turen være kommet til snowboard:)

Tabitha 12/12 2003 14:01

Jeg synes det er ok - folk skal vel have lov til at gøre hvad de vil. Problemet med snowblades er bare at det tit går ud over andre... Jeg har erfaringer med at snowbladere har meget svært ved at bremse brat (logisk nok, idet der ikke er meget kan at bremse med), og har svært ved at styre dem ved høj fart. Det fører ofte til sammenstød - jeg flygter langt væk når der kommer en snowblader!
Når det er sagt, så ser det altså jo også for latterligt ud. Men det er jo bare min mening...

Caver 27/11 2003 12:24

Nu skal man jo gøre hvad man synes der er sjovt, og være ligeglad med hvad andre synes (ja ja det lyder smukt :-) ).
Men dertil sagt, synes jeg at det ser åndsvagt ud. Man kunne lige så godt tage to serveringsbakker under fødderne og stå på. Eller måske bare en enkelt og så har man verdens billigste snowboard :-)

karin søgaard 29/11 2003 19:48

...ja..hvis sneen er god anser jeg det for "det-gik-sgu-ikke-det-med-skiene-de-her-små-basser-er-da-nemmere-at-styre" agtigt.
men er vi sidst på sæsonen i våd slush...så er det da et meget sjovt legetøj...hvis man ikke har fået benmullerne ordentligt oparbejdet i løbet af sæsonen/ferien

Thomas 30/11 2003 12:13

Snowblades er god som afveksling til normale ski. Snowblades kan hjælpe dig til at få fornemmelsen af at carver, selvom du ikke er "verdensmester". Snowblades er lettere at få op på kanten, derfor lærer man hurtigt at carve. De er også gode at lave sjov på, selvom de er dårlige at lande på, pga. deres korte længde. Snowblades er ikke kun til slush, de skal køres på en godt præpereret piste, der er glæden størst!!!!

Vh Thomas

Thomas2 01/12 2003 10:20

Snowblades er vel bare et stykke legetøj, som er blevet flyttet til pisterne. Det syntes jeg er ok, men jeg tror dog ikke at jeg selv kommer til at prøve det...
Mest af alt minder de jo om gammeldags bobski og hvordan de skulle kunne forbedre dit skiløb har jeg meget svært ved at se.
Men hvis folk syntes det er sjovt, så har jeg ikke ondt i røven over det.

Thomas2

Thomas C. 02/12 2003 09:00

Vil sige tilæ Thomas2, at han skulle prøve det med en flok begyndere, så ville han kunne se hvor hurtigt en ny-begynder lærer at køre på kanten. Vil give dig ret i at det bare er et legetøj, men også sige at man skylder sig selv at prøve, ellers kan jeg ikke bruge din udtalelse. Prøv det!!!
vh Thomas

Jesper 05/12 2003 21:30

Er almindelige ski ikke også bare legetøj?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen