Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
CCG 01/11 2005 21:21
Ey skifolk,
Nogen der har haft en sæson i St. Anton? Kunne godt bruge lidt viden.. Priser, området, byen osv...!
På forhånd tak!
Anders Debel 01/11 2005 23:14
Sv: st. Anton
Hey!
Jeg var i St. Anton i 5 måneder 2002/03, og jeg vender troligt tilbage år efter år. -De fedeste 5 mrd. i mit liv!
St. Anton er et mekka for skibumser. Hvorfor? Fordi der er VANVITTIG gode offpiste muligheder. Fordi pisterne er i udfordrerne og i fin shape. Fordi det emmer at fed, subkulturel atmosfære. Fordi festerne er uendelige. Og fordi afterskiing og nattelivet er i topklasse!
Stedet er et af de mest populære områder for bumser, hvilket er super cool, da man møder mange ligesindede, der er klar på stejle pister og hæsblæsende byture.
St. Anton har ry for at være dyrt. Men det mærker man mest som turist. Bumser får nemlig rabat på diskoteker og barer. Et sæsonliftkort koster rundtregnet 5000 kr. Men hvis du har til hensigt at arbejde dernede, får du halvdelen refunderet når du rejser hjem (det kræver dog, at du har arbejdet x antal timer - kan ikke lige huske hvor mange).
Logi er rimeligt pebert. Men som arbejdende bums, kan du også her spare penge, hvis du er heldig at få logi med i ansættelsen. Min ven og jeg boede i Pettneu, som ligger ca. 7 km. fra St. Anton, og vi betalte ca. 6000 kr./mrd. for ca. 14 km2., og vi havde intet køkken.
Jeg kan på det kraftigste anbefale dig, at læse artikler om stedet - bl.a. på uhrskov.dk, skiportal og her på skisport - de er gode, og giver et godt indblik i områdets fascilliteter. Men det er jo dyrt alle skisportssteder at få tag over hovedet en hel sæson.
Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at tilbringe en sæson i St. Anton - legenden inderfor skiløb! Og du møder helt sikkert mange søde svenske jenter på Funky Chicken. -Måske mødes vi på netop Funky Chicken i uge 3, hvor jeg leger turist i området..
Held og lykke!
Vh. Anders.
J 06/11 2005 14:51
Sv: st. Anton
køb pist n powder - stor artikel om St anton