Sommerski????

Søren 10/02 2003 12:14

Hej,

Netop hjemvendt fra Canazei er jeg allerede desperat efter at komme på ski igen (nogen der kender det syndrom?). Og der er jo lang tid til uge 6, så jeg tænker lidt i sommerski...

Vi har allerede planlagt en tur til Frankrig (Disneyland, Paris, måske Le Mans) til sommer. Og kunne der lægges nogle dages ski ind var det jo perfekt.

Så kender nogen til mulighederne de forskellige steder sydpå hører jeg meget gerne om det - hvor, hvornår, og hvilke muligheder for at lave andet end at stå på ski? Det vil ikke gøre noget hvis far+søn kan stå på ski, mens mor slikker sol.

Med skihilsen,

Søren Rohde

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Thomas 2 12/02 2003 12:42

Sv: Sommerski????

Hvis turen alligevel går til Frankrig er det oplagt at tage op til Le Grand Motté i Tignes.

God tur

Rasmus Skov Jensen 12/02 2003 16:19

Hej Søren

Helt enig med Thomas, Le Grand Motté er ikke et dumt valg. Du kan læse om flere muligheder på:
http://www.skisport.dk/artikler/38/

God tur og slå så lige et par sving for os andre.
----
Med venlig hilsen
Skisport.dk

Rasmus Skov Jensen

Leif Ilsøe 13/02 2003 11:41

Hej Søren,
Enig i Tignes! Dog må du være forberedt på et helt andet skiløb end om vinteren. Du skal tidligt op om morgenen, hvis du skal nå lidt frost-sne. Når solen skinner, - og det gør den heldigvis meget, - bliver sneen hurtigt våd og tung, så der skal bruges nogle "muller" i benene til at flytte sneen!

Et andet sommerski-sted finder du ved Matterhorn. Tag til Cervinia/Valtournanche (en sidedal til Aosta-dalen) Pragtfuld by, også om sommeren (ca. samme højde som Tignes, ca. 2000 m) Tag "Bussen" (den store lift) til toppen i ca. 3200 m. kør ned mod Zermatt og tag slæbelift, der går op forbi Klein Matterhorn (i 3800 m. højde) Her er der glimrende gletcher-skiløb. Du kan også vælge at køre direkte til Zermatt (men Schweiz er noget dyrere at bo i) Byen er charmerende og ligger lidt lunere end Cervinia.
Fra Z. kan du tage liften helt til toppen af K.Matterhorn.
Forrygende område, - især om vinteren!
God fornøjelse.
Leif

martin 27/05 2003 21:53

hej søren hvis det har interesse så har jeg en lejlighed i de franske alper ( val thorens ) der er mulighed for sommerski, så hvis du har planer om lidt skiløb ??????? 24873608 Martin

Heidi 11/06 2003 20:33

Hej Martin. Du har haft skrevet en mail til mig ang din lejlighed i Val T. Hvad er lejen for en uge og hvor mange pers er der plads til? Og hvad med beliggenheden, tæt på pister etc. Vi er nemlig en flok der er ved at arrangere skitur kombineret med nytår i uge 1, 2004. Hvis du har flere oplysninger du mener er relevante for mig så må du meget gerne sende dem til mig.

Mvh. Heidi Elsberg

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen