Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
pia 04/03 2006 21:30
Hvordan er skiløbet og især de 2 funparker i Sölden ?
Hvor er det godt at bo ?
Jeppe-drengen 05/03 2006 09:40
Sv: Sölden
Skiløbet i Sölden er topklasse. Det kan ikke anbefales nok at tage til dette område. Jeg var der i uge 5 og vi havde ideelle sne- og vejrforhold samt nærmest ingen liftkøer. Jeg vil dog sige, at den Funpark jeg prøvede ikke havde noget særligt at byde på, så det er ikke derfor man skal tage til Sölden. Sölden er mest til gode dagsture i et varieret terræn med masser af rød piste og fine offpiste-muligheder. Pisterne præpareres meget intenst, så det gælder om at finde carvingskiene frem og bare cruise afsted på de brede røde. Snowboardere var der ikke mange af den uge vi var afsted. Jeg synes der var alt for få piger/kvinder i området - vel nærmest 75% mænd, så kønsfordelingen er noget ulige når man står på ski og bagefter går på bar og natklub. Vi boede på pension (kan ikke huske hvad det hed) midt i byen og havde ikke langt til skibus og de to gondollifte der bringer en op i terrænet. Til slut skal jeg nævne Freizeit Arena'en der har et lækkert sauna/dampbads-område, hvor man jo kan stifte bekendtskab med den østrigske nøgenbaderkultur (og her var der masser af de piger/kvinder som savnedes ude på pisterne....).
pia 05/03 2006 12:02
mange tak. desværre er det meget vigtigt, at der også er fine snowboard-rails, hop osv, da min familie kun står på snowboard.
så dem kan jeg nok ikke lokke med........
Netto 08/03 2006 10:21
Det vil jeg nu sige overhovedet ikke er rigtigt. Parken er varieret, men også god til snowboard. På den anden side er sölden et stort område der også byder på en masse offpiste, det specielt er godt for boardere. Det er langt fra en skam at tage til sölden selvom du er på snowboard.
Sölden ville helt sikkert også være et godt valg, så det er værd at overveje
MVH Netto
pia 08/03 2006 15:58
tak, så vil jeg gøre et forsøg ......
pia 08/03 2006 19:33
kan nogen anbefale et godt indkvarteringssted?
Kasper Madsen 09/03 2006 10:24
Jeg var med Danski sidste år... vi boede på Pension Hertha. Kanont hyggeligt og godt sted... God morgenmad og tæt på pisten...