Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Lara 18/12 2013 21:35
Hej
Jeg er 34 år og elsker at stå på ski, men min rejsemakker har netop brændt mig af til skiferie i uge 4. Vi havde ikke købt rejsen endnu, men har fundet et godt tilbud hos Sunweb, hvis nogen skulle være interesserede. Ellers tager jeg også gerne med på tur, hvis nogen har en ledig plads ...
Vh Lara
Jens Sejersen 03/01 2014 19:32
Sv: Søger skirejse/rejsemakker uge 4
Hej Kim, Jan Bo og Martin,
Er i stadig klar på en dialog omkring en skitur sydpå mellem uge 5-10 stykker?
VH fra Jens
Rasmus 19/12 2013 21:07
Hej jeg er 30 år og elsker også at stå på ski.. Jeg har bestemt at jeg skal afsted uanset om det så bliver alene:-) jeg er ved at forhøre om der er andre der vil med.. Men ellers er jeg klar på en tur i uge 4. Men jeg kan først fra om tirsdagen i uge 4.. Vil gerne høre om det tilbud du har fundet og jeg har også mulighed for at lægge bil til. Jeg har tagboks hvis du selv har ski
Rasmus 19/12 2013 21:19
Og kunne vi finde en eller 2 mere der vil med kunne det være fedt:-) jeg er åben for alt.. Bare vi kan komme afsted til rimelige penge:-)
Martin 20/12 2013 14:22
Hej jeg kigger også efter nogle at følges med, da dem jeg plejer at tage afsted med ikke kan i år. Jeg kan bare første fra weekenden i uge 4, så man er dernede i uge 5. Ved ikke om i kun kan i uge 4?? Er 30 fra storkbh. og har stået på ski en del år. Kunne være hyggeligt og finde ud af noget med andre så man ikke skal afsted alene
Dan 20/12 2013 15:47
Jeg er en fyr på 31 år
Søger en eller flere der kunne have lyst til og stå lidt på ski, er selv nybegynder har prøvet en uge for et år siden i Isaberg, og vil gerne prøve igen. har fået smag for det.
Så vil hører om der er nogen der har lyst til og tage en uge afsted i det nye år?
Jeg har ikke valgt sted endnu, men et med gode begynder bakker.
Så hvis der er nogen der har lyst til sådan en tur mand eller kvinde, så lad hører fra jer. Så kan vi i fællesskab bestemme stedet.
Hilsen Dan
Rasmus 20/12 2013 16:28
Det lyder super Martin og Dan... Vi må lige se hvad Lara skriver... Men i princippet kan jeg både uge 3,4 og 5 (måske også senere, men vil gerne bare snart afsted:-). Der er bare det lille men at jeg skal være i dk d. 18,19 og 20. samt den 26 januar. Så hvis vi kan drible udenom de dage vil det være perfekt. men 3-4 dage på ski er jeg også klar på.
Martin 20/12 2013 18:28
Jeg kan bare først efter uge 4 men ellers er det mig lidt lige meget hvornår og sted er jeg også meget åben for :-) bare man kan få sne under skiene så er jeg glad :-D
Lara 20/12 2013 20:11
Hej Alle
Jeg har kun fri i uge 4, dvs fra 17. - 26. Januar. Jeg har fundet tilbud til ca 3000 pr pers for 10 dages busrejse til les sybelles Frankrig , hytter/lejligheder , inkl liftkort.
Det bliver lidt svært at få vores fridage til at passe, kan jeg allerede høre. Hvis vi skal køre selv i bil, bør vi næsten være minimum 3 for at det kan svare sig, ellers bliver det for dyrt.
Hvis ikke det lykkes at samle folk herinde, rejser jeg nok alene og uge 4, men vil selvfølgelig allerhelst have selskab.
Jeg bor i desuden i Århus og har egne ski der skal med, hvis vi kører selv ;)
Janboae 20/12 2013 20:19
Hej Martin, Dan, Rasmus og Lara .. :-)
Altså, hvis jeg nu kan få fri fra job´s igen igen .. så kunne jeg evt. godt tænke mig at "springe" med, hvis der bliver plads og hvor/hvordan osv. :-) Jeg har selv bil - dog kun en guleplade én ..
Er på vej til st. anton nu (5 dages tur) og forhåbentlig en lille tur til sverige efterfølgende (hvis jeg ellers finder en "plads")
I er meget velkommen til at kontakte mig, hvis det er, på janboae@gmail.com ..
Mvh
Jan
Rasmus 21/12 2013 00:25
Beklager Martin men kvinderne først:-) da det jo er Lara der har startet tråden. når det så er sagt så må jeg nok melde pas på 10 dage .. Men tænker du at 4 dage på ski er for lidt Lara? Jeg tænker at køre d. 21/1 og så køre hjem igen d. 25/1 om aftenen..? Og måske Dan og jan vil med der.. ? Hvis du synes det er en dårlig ide er jeg evt. Åben overfor uge 5 med Martin.
Her bare lige et eksempel på en tur: spindleruv mlyn (Tjekkiet ) bare for at prøve noget nyt.. Kun ca. 10 timers kørsel fra Århus. Med fx 3 i bilen bør det kunne gøres til 500kr tur retur pr. Person. Liftkort 4 dage koster ca. 900kr og så har jeg fundet 4 nætter til 500kr pr person. Men blot et eksempel. Jeg er åben for alt.
Lara 21/12 2013 15:24
@Rasmus
Lyder som en tur for mig, så jeg er frisk på 4 dages ski i Tjekkiet. Hvad siger i andre til datoerne og destination?
Rasmus 22/12 2013 14:11
Super Lara...lad os se hvad de andre siger..
Dan 23/12 2013 21:45
hej jeg er frisk på både 10 og 4dags tur, men vil godt med nogen der er på samme niveau som mig grøn bakke, endtil videre.. så man er sammen om og blive bedre..
Søren 23/12 2013 22:10
Hej, jeg er også super frisk på en tur i uge 4 og kan også fra 10 til 4 dage.
Jeg er nybegynder, men er klar på en super tur.
Mvh Søren
Jens 23/12 2013 22:49
Hej alle
Jeg er lige blev brændt af min kammerat, hvis kone er sat til at føde i slut januar, hvilket jo er fair nok:-)
Jeg mangler nogen at komme på ski med:-) Jeg har egen bil og tænkte St. Anton i uge 5, 6, 7, 8, 9 eller 10? jeg er 37 år og været afsted en 25-30 uger, og står gerne offpiste.
Jeg har fået et tilbud inkl. morgenmad til EUR 37/overnatning, der ligger 2 km fra St. Anton centrum - hyggeligt lille pensionat:-)
Ellers er jeg åben for andre destinationer også :-)
VH fra Jens
Janboae 24/12 2013 10:45
Hej alle .. :-)
Der er da ved at komme godt gand i den her tråd som Lara startede :-)
Jeg er frisk mht uge 4 og en ny oplevelse til Spindleruv Mlyn .. og fylder vi en bil el 2 er det jo bare super.
Om det er grønne, røde eller sorte, er jeg frisk - nogle gange kan det være meget rart, for mindre øvede, at stå med mere øvende. Sålænge der vises hensyn og hjælp osv. og den er jeg da klar på :-)
Til dig Jens, så har jeg sendt en mail. Jeg kunne absolut være klar til endnu en tur til st. anton .. Så lad os skrives ved. Men måske der selvfølgelig er andre her, som er klar i nogle af de uger som Jens skriver :-)?
Mvh
Jan
P.s Lidt uden om tråden. Men nogle som er med på en tur til Sverige her den 26 el 27 dec ??
Kasper 06/01 2014 19:47
hej jeg har li selv lavet en "tråd" hvis der er en der klar på uge 3 el 4 gerne canazei, masser af sne og stort område. med hensyn til det i tjekkiet og kun 4 dage, det for lidt, og tjek faldhøjde. men skriv gerne om det var godt. kun godt være klar på st anton. men først efter uge 8 ellers ka jeg mere el mindre rejse fra dag til dag her de næste 3md har en del afspadsering :) så er der snefald og offpiste ku jeg nok godt være frisk.
Martin 25/12 2013 09:02
Hej alle og glædelig bagjul :-D
Mht. uge 4 kan jeg desværre ikke, men en tur til st. anton eller et andet sted, kunne jeg da helt sikkert godt være frisk på :-)
Mvh
Martin
Janboae 06/01 2014 20:53
Hej alle ..
Lige en mindre opdatering mht tjekkiet - Rasmus og jeg var der her i dec. en super tur vi havde !
Det er et okay sted, dog var der ikke vildt meget sne. Jeg synes at 3 til 4 dage er max til tjekkiet, i hvert fald for mere øvede. For nybegynder er det absolut et godt sted at starte.
Der er fine begynder bakker, hvor der er plads. Og når man har fået "fornemmelsen" er der også nye udfordringer. Så til Jer som er nye, er det absolut et godt sted + i får en super billig start.
Afterski er der også (nok bedre senere på året) Vi fandt stedet .. og det var BILLIGT ;-) mellem 12 og 15 kr. for en stor fad !!
Vi havde 3 overnatninger incl morgenmad = 350 kr. i alt. så det er også vildt billigt.
Det bliver ikke sidste gang jeg/vi kommer dertil. Næste gang bliver dog senere på året (feb) og så bliver det en 3 dage med ski og billige øller.
Skriv gerne for info. hvis nogle har interesse i Cerna-hora områet (er samlet i 3 byer)
Jeg er ikke på uge 4 - Jeg springer afsted (hvis arbejdet tillader det) i uge 6 til st. anton ..
De bedste hilsner,
JB
Jens 25/12 2013 12:10
Hej Martin og Jan Bo,
Hvornår tænkte i mht uger ? Jeg tænker efter i februar, da det er den optimale måned med mest sne ift sol :-)
Jeg har fået et tilbud på eur 37/nat inkl. morgenmad ved noget, der hedder Pension Rosa 2 km fra St. Anton centrum. Jeg boede der sidste år med 2 kammerater og det er et konge sted :-) For at få aftensmad gav vi 100 eur for en uge/mand ved et andet pensionat en km derfra
Hvad siger i til tidspunktet og stedet - der er ledigt fra 1. febr - 22. febr :-)
VH fra Jens
Kim 25/12 2013 17:59
Hej Jens,
Jeg er også frisk på en tur til st anton eller lign i februar og er rimelig fleksibel mht. Tidspunkt og rejseform (bil eller fly).
Jeg er 40 år og bor i kbh. Jeg har stået på ski i ca 15 år og været af sted et par uger hvert år siden.
Mvh Kim
Martin 26/12 2013 09:44
Hej Jens og Kim
Jeg er også ret fleksibel mht. tidspunkt og rejseform, men hvis vi ikke skal stå i kø hele ugen, er det måske meget godt at undgå uge 7 og 8 hvor der plejer at være mange mennesker de fleste steder. Det eneste sted jeg lige kender til hvor der ikke er mange de uger er champoluc, men hvis vi vælger st. Anton er uge 6 måske bedst eller hvad siger i???
Mvh Martin
Jens 26/12 2013 11:31
Hej Kim - gerne uge 6 :-) alle uger er fine for mig :-)
Jeg er på mob 50602100 - det er nemmere - hvad er dit nummer ?
Vh fra Jens
Janboae 26/12 2013 18:56
Ramsmus og jeg tager lige en tur til Tjekkiet nu her til aften :-) Så prøver vi det lige af - det var mht uge 4.
Jeg giver besked når jeg er hjemme igen mht uge 6 til st. anton/eller hvor det nu bliver :-)
Bedste ski hilsner
Jan
Jens 26/12 2013 22:46
Hej Martin
Lige snakket med Kim og han er klar :-)
Giv lige et shout-out mht dit tlf nummer?
Vh fra Jens Sejersen
Rasmus 09/01 2014 23:20
Hej allesammen - godt nytår:-)
Og tak for sidst Jan.. Ja det var sku en super tur til cerna hora området. Især Pec pod Snezkou og bestemt ikke sidste gang jeg har været i Tjekkiet:-) et rigtig godt og billigt alternativ til de små ture til Norge og Sverige. Og så sker der altså lige en smule mere i aften/nattelivet i forhold til nord på.. Så skulle man være uheldig med sneen så kan turen altså gå hen og blive ret god alligevel:-) og går det helt galt er Prag kun 1-2 timer derfra:-) men feb og marts skulle ifølge de lokale være rigtig godt da der typisk er meget sne.
Liftkortet kostede faktisk kun ca. 600. Dkr for 4 dage.. Og overnatning incl. Morgenmad, 3 øl og 5 sodavand på regningen og adgang til swimmingpool kostede små 400 dkr. Skileje var ca. 250dkr ligeledes for 4 dage. Så der er virkelig basis for en billig tur. Til lommepenge hævede jeg 2000 tjekkiske hvilket svarer til 560 dkr. Men i forhold til prisniveauet var det som at have 2000 dkr. I lommepenge:-)
Mht turen i uge 4 hvor Lara, Dan og Søren vist var klar så må jeg desværre også melde fra. Jeg har pludseligt allerede her fra starten af januar fået arbejde igen.. (Havde ellers håbet lidt på en periode uden arbejde og i stedet masser af ski:-) så det er lidt held i uheld men jeg er nødt til at gribe chancen nu når den er her. Og fridage er desværre ikke en mulighed her i starten.. Håber dog i marts der bliver chance for en forlænget weekend på ski...
Men håber virkelig for jer andre at i finder ud af at komme afsted og især dig Lara. Har det lidt skidt med at svigte dig:-( min mail er rasmus.thisted@gmail.com - skriv gerne hvis i ønsker mere Info om Tjekkiet... Eller måske en anden gang har lyst til en lille skitur.. Jeg håber virkelig jeg kommer afsted igen på en lille tur inden sæsonen er slut for i år.