Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Frederik Tb 30/01 2014 23:53
Hej :-)
Jeg står her og brug for lidt hjælp til størrelse af snowboard. Jeg er nemlig blevet tilbudt et billigt snowboard med længden 148 og bredde på 24,5. Jeg er selv 183 høj, vejer 73 kg og bruger en str 44 i normal sko er det helt skidt hvis jeg køber det ? .
Det skal lige siges jeg er næsten helt ny på snowboard det vil. Sige at jeg kun har stået 1 gang.
Er lidt på bar bund og nød til at få en mening fra nogle med lidt mere viden om emnet.
Vh Frederik
Tommy 02/02 2014 20:00
Sv: Snowboard størrelse
Hej Frederik
Jeg kan kun give sebastian 100% ret, det bræt er alt for lille til dig.
Men jeg har godt nyt til dig:)jeg har et super begynder bræt du kan købe med alt til altså : snowboard. bindinger. støvler.hjelm. boardbag-taske.)
boardet er 161cm og støvlerne er størrelse 44.5. alt er i mærket Salomon.
Og det er et twin tip all mountain board årgang 2012-2013.Ny slebet og ny vokset klar til brug. Du kan bruge det i mange år da det hele står som nyt(brugt 14dage i alt,og støvlerne kan man slet ikke se er brugt.sælger da jeg selv har købt nyt udstyr.kontakt mig på mail: t-a72@hotmail.com
pris: 3000kr for det hele. nypris ca 9000kr.
mvh snowboard bamsen.
Sebastian 31/01 2014 08:35
Sv: Snowboard størrelse
Hej Frederik
Du må ikke købe det board! - boardet er for lille til dig, samt bredden af boardet vil give problemer med din skostørrelse, når du svinger...dine sko vil ramme sneen og du mister kantkontrol.
Det er vigtigt du finder et board der passer til din vægt og skostørrelse. Mht længden af boardet, så er en god huskeregel at boardet skal have en længde, der lander mellem skuldre og hage.
Hvis du er helt ny, så ville et rockerboard være en god løsning og i en wide-udgave, hvor boardet er bredt.
Men gå ind på Snowboardlife.dk - super godt site - de har rigtig mange gode info på boards, bindinger og boots - derudover er der gode videoer mht at komme i gang på snowboard.
Mvh Sebastian