Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Maria 13/12 2013 16:53
Hej.
Jeg skal ud og købe mit eget snowboard. Jeg er nybegynder, 170 cm høj og vejer mellem 60-65 kg. Mit spørgsmål er så, hvor højt et board skal jeg vælge?
Hilsen Maria.
Kristoffer 14/12 2013 00:05
Sv: Snowboard størrelse
Hej Maria!
Først og fremmest vil jeg meget gerne vide, hvad du skal bruge boardet til - Park? Pist? Off-pist?
Normalt siger man, at man skal vælge et board, som er lidt højere end højden på dine skuldre! MEN det kommer meget anden på din kørestil, færdigheder og hvilken boardtype du skal have!
Mvh. Voksfyren
Maria 14/12 2013 00:43
Hej.
Jamen jeg er helt nybegynder. Men jeg tænker da at jeg med øvelse vil køre både på pist men også off pist. Jeg kigger lige nu på et på 150 cm, tror du det vil passe?
Hilsen maria.
Kristoffer 14/12 2013 12:27
Hej igen!
Umiddelbart lyder det som en fin højde (baseret på din egen højde).
Har du evt. et link til det snowboard du kigger på? Eller måske mærket og modellen?
Mvh. Voksfyren
Maria 14/12 2013 12:43
Hej igen.
Det er det her jeg kigger på: http://www.dba.dk/snowboard-str-150-cm-sno/id-1004316014/
Hilsen maria.
Kristoffer 14/12 2013 13:12
Hej Maria!
Der er ikke rigtig nogle oplysninger omkring snowboardet, så jeg kan ikke sige noget specifikt om det, andet end at det ser fint ud. Du kan da tage hjem til sælgeren og vurdere det der. Nu kan jeg se at kanterne er rustne, men det kan du sagtens få væk selv. Du skal bare bruge en gummisten, som du fx kan købe her: http://alverdens-voks.dk/produkter/klargoring-af-ski/gummisten/
Mvh. Voksfyren
Maria 14/12 2013 13:16
Hej.
Ja det tænkte jeg også at jeg ville. Har du nogle råd jeg kan bruge måske? Jeg er som sagt nybegynder og ved ikke så meget om de snowboard der?
Okay, tak!
Hilsen maria.
Kristoffer 14/12 2013 13:24
Nu er det jo dit første køb af snowboard, så sørg for, at du ikke køber det for dyrt, da du ikke helt ved hvilken snowboardtype du er endnu. Jeg vil råde dig til at kigge efter store flænger, ridser osv. i sålen og på stålkanterne. Nu skriver han at det ikke er brugt endnu, så dette burde ikke være et problem. Sørg også for, at det er et velkendt mærke (der er mange!).
Mvh. Voksfyren
Maria 14/12 2013 13:32
Okay. Jeg siger mange tal for hjælpen!
Hilsen maria.