Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Snowboard nybegynder

Simone 08/02 2012 10:03

Hej, har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare på..

Jeg skal på ski ferie i uge 7, og der vil jeg for første gang prøve at stå på Snowboard, har stået på ski hele mit liv (er 17 år), men eftersom at jeg har været på destinationen før og fordi at det ikke er specielt stort eller udfordrerne på ski, vil jeg prøve snowboard. Vi skal på stedet i 5 dage, og får nogle lektioner den første dag, så regner med at kunne nå at lære det:)

Har allerede købt håndledsbeskyttere og vil også køre med hjelm.
Men har hørt at man lander meget på røven i starten, og at det skulle gøre rimelig nas! Mit spørgsmål er derfor om jeg så skal købe et rygskjold, der også går ned over numsen, eller om det er for meget? og at jeg i stedet bare skal købe sådan nogle shorts man har inde under, der kun beskytter bagpå?

Håber i kan hjælpe :)

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Mads 08/02 2012 10:29

Sv: Snowboard nybegynder

Hej Simone,

Jeg vil til hver en tid anbefale et rygskjold - om det er til ski eller snowboard er underordnet.
Jeg købte et rygskjold for et par år siden, og det har en lille ekstra flap, der går ned og beskytter halebenet. Efter en halv uge på snowboard havde jeg ikke så ondt bagi som tidligere - det kan måske bare skyldes at jeg er blevet bedre ;)

Men et rygskjold burde klare de værste knubs, og jeg synes ikke man behøver at investere i et par crash pants, medmindre man virkelig vil ud og slå sig på funparks! ;)

Simone 08/02 2012 15:52

Tusind tak for svaret Mads!
Jeg tænker bare at hvis man køber et rygskjold der går ned til halebenet og man falder på røven, lander man så ikke mere på baglårene/baller? og rygskjoldet går vel ikke helt derned?

Mads 08/02 2012 18:28

Nu er vi jo alle blevet foræret to naturlige puder i form af vores baller ;) Et blåt mærke eller to er uundgåeligt på røven, men der hvor det virkelig kan mærkes er klart på halebenet efter ens baller har taget noget af stødet - i hvert fald efter min erfaring.

Håber du får en for fed ferie!

Jeg overvejer selv at tage afsted i uge 10 eller i påsken for at stå på snowboard, og regner da med at blive banket godt mør efter en sådan en uge.

Simone 08/02 2012 23:06

Tusind tak for hjælpen mads!
Hvad med knæbeskyttere, har du noget erfaring med om man skal bruge sådan nogle?
Tak og lige måde, hvis du kommer afsted, lyder fedt :)

Mads 08/02 2012 23:56

Du behøver slet ikke knæbeskyttere, hvis du er ny på snowboard, medmindre du har eksisterende knæskader eller du meget let får det. Det skal lige siges jeg ikke er ekspert på det område, da jeg aldrig har brugt knæbeskyttere :)

Af ren nysgerrighed, hvor skal du hen?

Simone 09/02 2012 12:05

Okay tak!
Skal til sverige, kan ikke lige huske hvad stedet hedder, men det vist ikke så stor, så tror det et godt sted at begynde..:)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen