Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

SNOWBOARD HJÆLP?!?!

Pas 29/11 2011 13:25

Hej alle herinde.

Jeg håber på et par råd fra nogen der har mere kendskab til snowboard end mig.

Da jeg har kørt på snowboard 1 gang er mit kendskab meget begrænset, og jeg står nu i den situation at jeg skal ud og have fundet mig et nyt snowboard men ved ikke hvilket der ville være et godt valg for mig, det er jo en jungle med 100 forskellige mærker/modeller.

Jeg vil ikke have et crazy creek begynderboard, det har jeg haft og det er et lidt bedre et jeg er på udkig efter.

Hvilke mærker får man mest for pengene i et mellemklasse erfaring og hvilke mærker vil i anbefale?
Det skal kunne bruges allround.

Jeg er også i tvivl om hvilken længde/bredde jeg skal lede efter?
jeg er 190cm høj og 74kg.?

På forhånd tak for hjælpen :)

Mvh Pas

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Hauge 30/11 2011 12:20

Sv: SNOWBOARD HJÆLP?!?!

Hej Pas

Jeg købte sidste år nyt snowboardudstyr. Jeg har før det været afsted 3 uger på board, og ville derfor ligesom du gerne have noget det er af bedre kvalitet end crazy Creek og lignende.

Jeg købte derfor et flow quantum med flow quattro bindinger og flow rival Quick fit støvler.
Grunden til at jeg vil anbefale flow er helt sikkert bindingerne.
Hvis ikke du kender til det har de et system der gør at når du skal ind og ud af bindingerne åbner man den bag på, så man ikke først skal til at sætte sig ned og spænde op og i hver gang man skal af og på en lift.
Dertil kommer at Udstyret er af høj kvalitet, og super fedt design hvis det også er noget der betyder lidt for dig.

Ang længde og bredde er der tit og ofte nogle guidelines for hvad man skal gå efter, også alt efter hvilket niveau du selv syntes du er på.

Det kan også anbefales at købe brugt i Danmark, da det ofte ikke har kørt mere end 5-7 uger, og så vil folk have noget nyt, og der er der mange penge at spare.

Held og lykke med det, og jeg håber det kan bruges til noget :)

Nils Hansen 01/12 2011 18:47

Hej Pas.

Efter mange år/uger på snowboard, primært på burton, købte jeg sidste år et Bataleon board og jeg blev slet ikke skuffet.
Den måde kernen er opbygget på og hele den måde boardet reagerede på fungerede bare.
Nu ved jeg ikke hvilket prisleje du går efter men et bud kunne være sådanne et her: http://www.thebonk.dk/omni-3
Jeg fandt et board der prismæssigt er lavere end et sammenligneligt burton og som bare gjorde som jeg ønskede.
Find en dealer og tjek det ud.
God jagt

Nils Hansen 01/12 2011 18:53

Hej igen.
Glemte lige at svare på længde og bredde.
Når du går efter et allround board ville jeg med din højde se efter et 160-162 cm og så måske et wide alt efter str. på dine støvler, 44 og der over kan det godt betale sig at se på bredden.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen