Snowblades

Rasmus Jensen 13/01 2008 21:51

Jeg har nu stået på ski i 25 år. Og det bliver jeg ved med. Men på årets firmatur vil jeg stå på snowblades alle 3 dage, for at prøve at lege lidt mere med det. En fin mulighed for at bliver god til det også.

Hvad skal jeg købe? Jeg kan finde blades på nettet på 120 cm. Men jeg mener at de gange jeg har lejet for en enkelt dag, har de været noget kortere. Hvad er reglen for en stor klippert på 190 cm i højden?

Stave er helt yt, ikke?

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Ulla Petersen 14/01 2008 01:02

Sv: Snowblades

jeg står på nogen der er 90 cm og min mands er 60 cm, dem vil jeg dog kalde tricks ski istedet. jeg mener at have fået fortalt at dem på 90 cm ikke er for alle str(højde og drøjde), spørg i butikker med udstyr.

Og jo stave kan du godt undvære, lidt svære at komme op hvis man falder eller skal hvile siddende i sneen. jeg har midt i november været på gletchertur i østrig og stod kun på mine 90 cm i 3 dage. var lidt nervøs for at vove mig ud på ukendte pister uden stave, hvis nu jeg ikke kunne på fart nok på evt. glidestk, så var der ikke noget at stage med, men du bruger bare skiene med skøjteteknik ( som på langrend)

min erfaring er at min teknik for alm. ski( læs : kører ikke carving) er blevet bedre( støvlerne tættere sammen og skarpere sving) efter jeg har kørt snow blade.
Kig efter gode tilbud på denne hjemmeside, der er ofte nogle som sælger( også nye) for billig penge.

god fornøjelse

mvh Ulla

Anna 14/01 2008 09:50

Hejsa

Har selv nogle Salomon Axess på 120 cm som er herre sjove. Jeg er kun 170 og normalvægtig (kvinde). Fordelen ved 120'ere over 90'ere er at du har samme versatilitet (sjov og lave drejeradius) men meget bedre stabilitet ved højere hastighed... bare fordi man kører på fun ski kan det jo være dejligt at få fart i skiene på nogle velpræpererede løjper fra morgenen af. SKI GPS'en målte min hastighed til maks 79 km/t hvilket jo er ret vildt på så korte ski :-)

Generelt kører jeg med vægten meget langt fremme på alm ski og har fået vægten lidt længere tilbage, hvilket jeg ikke havde forventet, men jeg vil mene at min balance er væsentlig bedre fra kørsel på fun skiene. Samtidig har jeg lært at køre baglæns + at lave pioetter og andet spas ;-) Jeg føler at de er rigtig sjove at køre på et par gange på ferien.

Du har ret: Lad stavene blive hjemme :-)

Anna 14/01 2008 10:36

glemte lige at sige: Sørg for at få dem med sikkerhedsbindinger! Safety comes first :-)

mvh
Anna

Mikkelf 14/01 2008 22:16

Hmmm...snowblades....altså...! Jeg synes bare i skal lade dem ligge. Køb nogen rigtige ski i stedet for. Efter min bedste mening så ligner man i bedste fald en (hollandsk) klovn på snowblades. I værste fald slår man nogen ihjel fordi bremsefladerne på sådan nogle små "ski" er alt for små til at stoppe en voksen mand. Køb nogle ordentlige twintips i stedet og køb dem i en kort længde. Det er der meget mere sjov og god stil i.

Og undskyld hvis jeg forulemper nogen....men det er altså ikke en forbedring af skiløbet hvis "støvlerne" er kommet tættere på hinanden. Det er et et stort skridt henimod svensk bøssestil...

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen