Skisæsonens sidste store udsalg: Spar op til 25%

Snowblade??

Jonas Jacobsen 21/09 2005 08:09

Hej

Jeg ville lige høre jeg står og skal ud og købe et par snowblades her til skiferien. Er der noget jeg skal være opmærksom på hvor lange skal de være og hvad skal prisen (mærket) ligge i for at få en ok kvalitet. Hvad skal længden være på sådan nogen? er der ik en der kan forklare lidt om dem?

mhv Jonas Jacobsen

Kommentarer:
Der er i alt 15 svar i denne forumtråd.

Caver 21/09 2005 09:25

Sv: Snowblade??

Hvorfor ??????

Hvorfor vil du ha snowblades ?????? Har du ski i forvejen?

Tim 21/09 2005 09:51

Lad nu vær med at købe snowblades!!!!!!!!!!!!!!
det er jo kun for børn og franskmænd...

Caver 21/09 2005 10:04

Det eneste tidspunkt snowblades kan accepteres, er hvis man er så bagstiv, at man ikke har kræfter til at bære sine almindelige ski :-) Men gi lige manden en chance, det kan være at der er forklaring på tingene.

Ivan Rafn 21/09 2005 12:16

Hej Jonas

Jeg købte et par Salomon Snowblades, sidste sæson, og dem har jeg været meget tilfredse med.

Jeg købte dem, på udsalg, i Stadium, til 1.000Kr (normalpris 1.500).

Mine er 90cm lange.

Jeg har kørt på en del forskellige, og mit indtryk er at de er ca. lige gode alle sammen.

Da skiene er så korte, spiller stivheden ingen rolle.
Og, da du, alligevel, ikke kan køre på dem i off-pisten/dyb sne, spiller bredden heller ikke den store rolle.

Og til dem som tror at blades kun er legetøj (det er de også): Prøv det, og bliv bedre til at stå på ski.

God fornøjelse.

Rikke 21/09 2005 12:19

Det at tage på skiferie er en superoplevelse, og det at have ordentlige ski under fødderne gør bare oplevelsen bedre..
Snowblades er sjove en time eller to, men vil aldrig kunne slå den fede fornemmelse af at stå på ski.
Jeg har selv snowblades og ski.. må ærligt indrømme at jeg kun har brugt dem ganske lidt. - det er nu fedest at stå på ski!!!
Men skulle du få lyst til at købe et par, ja - det er jo ikke fordi de er så dyre. På udsalg i norge kan de nemt findes til 500 kr for et okey par.
Mine er 99 cm og er i hvet fald "lange" nok til mig.. - er selv 165 cm. som sagt er snowblades kun sjove en time eller to. Du får ikke samme fart på snowblades, samme teknik og ja oplevelsen er ikke den samme. Gå ikke for meget op i mærket, da jeg tror det ville være bedre at investere i et par ski.

Caver 21/09 2005 12:22

Ivan jeg vil gi dig ret i, at de kun bruges til at øve balance og kortsving. Men når det først er på plads, er der ikke den store grund til at købe dem. Så køb hellere et par korte bløde twin tip som legeski. Jeg ved godt der er forskel i prisen, men helt ærligt. Men okay, folk har jo forskellige lyster og der skal være plads til alle. I bund og grund drejer det sig jo om, at ha det sjovt i sneen.

Ivan Rafn 21/09 2005 12:47

Mange skiskoler er begyndt at bruge blades i træningen, fordi de, som Caver skriver, er fantastisk gode til tekniktræning; specielt ballance, og kortsving.

Jeg har været på blades-træning, hvor vi også trænede baglænskørsel, landinger, og koldbøtter!

Jeg bruger mine til afveksling; hvis området er lille, og man har kørt alle pister igennem, er det sjovt at tage blades'ne på en dag.

Eller hvis man er med familie, eller andre som ikke kører så godt, så er det en god afveksling at kunne tage blades'ne på.

Ligeså hvis det er dårligt vejr en dag; tåge eller tæt sne, og man alligevel ikke kan køre langt, så kan blades'ne gøre en, ellers, kedelig skidag til en god skidag.

Det er også rigtigt sjovt at køre et par stykker sammen på blades.

I Maria Alm har jeg set en 8-årig knægt hoppe Big Air på blades, til en opvisning, så det kan de også bruges til.

Og, de fleste får et meget bedre forhold til deres lange ski, når de har lært at køre på blades.

Jeg kan kun opfordre til at man prøver det (og helst med en lærer, eller en som kan).

Børn er, som regel, helt vilde med at køre blades. Vær opmærksom på at man skal være over 1,50cm for at køre på voksen-blades, da der er faste bindinger på, som ikke udløser. Der findes specielle børne-blades til dem under 1,50.

Enkelte voksne sværger til blades.

Om man selv vil investere i et par er en smagssag.

Ivan Rafn 21/09 2005 13:04

Til Rikke

Jeg bemærkede at du skrev at du er 1,65, og at dine blades er 99.

Jeg tror, faktisk, ikke du får den helt rigtige oplevelse, når du kører på så, forholdsvis, lange blades, og det er, muligvis, derfor du ikke syntes det er specielt sjovt.

Jeg er selv 1,87, og mine blades er 90; det er 97cm kortere.
Med samme forhold skulle dine blades være 68cm, 30cm kortere end de er nu.

Mit gæt er, at du oplever dine blades som et par alm. slalomski, og jeg vil tro du skal ned i et par børne-blades for at få den rigtige oplevelse.

Prøv det....

Heidi 21/09 2005 19:23

Angående snowblader og børn:

snowblader er det perfekte legetøj til børn!

Mine børn har haft dem siden de var 7-8 år og har haft meget glæde sf dem, især fordi de er vilde med de små bulede skovstier og pukkelpister, offpiste,powder osv. Nu er de 14 og 17, men elsker stadig at lege........

Michael Hansen 22/09 2005 15:13

Jeg er en gammel ræv som har løbet på 205 cm slalomski stive som brædder i mange år jeg fik et chock over hvor fede carvere er. Jeg prøvede også et par Snowblades og det er faktisk også sjovt, man bliver meget bevidst om balance og kropsholdning, man kan følge ungerne mellem træerne og det er klart at man skal have dem på rygsækken når man skal op i byen, så kan man stå hjem.
Michael

Jesper 23/09 2005 17:59

Hvorfor???????????????????

Rasmus 24/09 2005 19:12

ja hvorfor??????????!!!
blades er det mest fesne og triste lort i hele verden, hvis du kun skal afsted 1uge hele dit liv er det klart at du hurtigere kan lære at køre blades i stedet for ski, men helt ærligt du vil fortryde det noget så grusomt... det er sikkert rigtigt at man kan bruge blades som tekniktræning MEN JEG MENER STADIGVÆK AT DE ØDELÆGGER ENS SKITEKNIK!! EN DAG PÅ BLADES GØR AT DU KØRER SOM LORT PÅ ALM. SKI I MINDST 2DAGE EFTER. derudover kan det siges at hvis man begiver sig ind i parken på et par blades vil der MINDST blive råbt nogle megt ubehagelige skældsord efter dig, og folk vil desuden se dig som en lille bøssekarl der ikke kan finde ud af at stå på ski...
håber ikke at du har købt dine blades endnu.
hvis du har lidt svært ved at stå på ski og gerne vil "lege" på pisten, kan du vælge en kort twintip ski, som eks. scratch pro teen på fx 158cm....

@!#$ folk der bare ikk kan fatte at det ikke er sejt at køre pipe hvis man har mongol blades på.

Heidi 24/09 2005 21:18

Skiteknik ? Hvad folk siger om dig ? det kan du da bare blæse på ! Det, der er vigtigt her i livet og dermed også på ski er at have det sjovt og ned ad bakken skal man nok komme. Men hvis du fortryder dit snowbladekøb, så sig til - jeg har en køber !

martin 25/09 2005 13:12

Nejnejnejnej, lad nu være med at overtale stakkels nybegyndere til at købe snowblades! Lyt til rasmus og hold jer fra det lort...

Jonas Jacobsen 25/09 2005 19:35

Jeg har ikke stået på ski mere end 2 gange i hele mit liv og var bare blevet nysgerig angående snowblades og hvis man kan få nogen til 500 kr så er det lige til at overkomme. :)

Det skal prøves og så må jeg jo finde ud af om det var det værd eller hva nu det ender med.

Nogen der har nogle links til hvor man kan købe dem til billige penge som der er en der snakker om i tråden?

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen