Snesikkert i påsken???

Rasmus 15/01 2002 10:07

Hejsa

Vi er 8 personer der vil til Østrig i påsken, men hvor er der mest snesikkert på dette tidspunkt??? Vi har tænkt på Saalbach eller St.Johann men er Salzburgerland så snesikkert i Påsken?? Er der nogen der har erfaringer med påsken må de gerne skrive til mig.

Hilsen Rasmus

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Rasmus 15/01 2002 13:40

Sv: Snesikkert i påsken???

Hej Rasmus
Påsken falder jo allerede i uge 13 i år.

Det betyder naturligvis noget i forhold til de år hvor den først falder i uge 15-16.

Men det er umuligt at spå om sne-situationen. Jeg var i St. Johann sidste år omkring 1. april, og der var masser af sne. Forrige år var jeg i Bad Gastein i uge 11, og der faldt omkring én meter sne i den uge vi var der. Det vil nok næppe kunne smelte på 1½ uge.

Skulle du være uheldig og sneen ikke er super i de nævnte områder, er der mulighed for at tage til Kaprun-gletcheren ved Zell am See midt imellem St. Johann og Saalbach, der går tog fra St. Johann, og jeg mener du kan tage bussen fra Saalbach dertil.

Med venlig hilsen
Skisport.dk

Rasmus Skov Jensen

Jeppe Cramon 21/01 2002 22:48

Jeg kan klart anbefale Sölden, der er altid sne da 80% af pisterne ligger over 2000m. Desuden er området koblet sammen via lifte til Østrigs største gletscher område. Kige engang på http://www.soelden.com

/Jeppe

Anders 16/02 2002 21:23

Hej
Jeg var i saalbach sidste år i påsken, og var MEGET bekymret for snesiturtionen da det ikke så for godt ud inden afgang hjemmefra. Men det sneede flere dage dernede og der kom masser af sne. Men meget af området var lukket ned inden vi kom p.g.a manglende sne og gæster. Men det er et rigtigt godt sted..

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen