Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jeppe Søgaard 29/11 2009 19:31
Hej skientusiaster
Jeg skriver en mail, da jeg ikke kan få brevkassen til at virke.
Ens valg af nye ski afhænger jo af flere variable, men de skemaer der findes på nettet tager kun hensyn til variablen vægt.
Hvad er din personlige vurdering, når jeg vejer 75 kg. og betegner mig selv som øvet (knap 20 uger på ski).
Jeg ønsker en ski der kan køres aggressivt på pisten med relativt korte sving (det flotte skiløb, hvor det ene sving lynhurtigt starter det næste sving), men med høj fart.
Spørgsmålet vedr. skilængden og stivheden ud fra ovenstående variable.
På forhånd tak
Mvh Jeppe Søgaard (19 år)
Joos 30/11 2009 06:57
Sv: Skivalg
Hej Jeppe
Jeg har selv lige købt Atmoic D2 Race SL...
Jeg vil ikke skrive så meget om dem, da jeg ikke har prøvet dem endnu, men der er masser af tests på nettet du kan finde frem. og passer bare halvdelen af hvad de når frem til, så sparker disse ski seriøst røv...
Og det lyder til de også kunne passe godt til dig, de er dog halvdyre, regn med ca. 7 af de lange...
God sæson
Joos
Jeppe Søgaard 30/11 2009 10:00
Hej Joos
Det lyder ikke som et dumt valg.
Hvad er din personlige holdning mht. vægt i forhold til længden? (Hvor høj er du, og hvad er længden på din valgte ski?)
Har du evt. andre gode forslag på ski?
Mvh
Jeppe
Bjørn Husted 30/11 2009 10:02
Tjo, hvis du gerne vil have nogle stive ski og er i tvivl om længde radius osv. så ville det nok være den bedste ide at tage på test tur evt. i sverige eller Norge når de holder deres test uger. for selv om du skriver at du er øved, så er det ikke sikkert at dem der laver ski mener du er øved...
Men hvis du bare vil have nogle stive ski, og gå efter kvallitet så er Atomic, Völkl og Stölkl dem du skal gå efter..
Jeppe Søgaard 30/11 2009 14:08
Okay. Hvor kan jeg evt. få mere information om disse testture?
Hvilken radius vil I anbefale?
Bjørn Husted 30/11 2009 15:49
kig på de forskellige destinations hjemme sider, samt ski producenternes hjemme side og nyhedsbreve
Joos 30/11 2009 17:19
Jeg er 170 og vejer 70 kg. og er en ret habil skiløber...
Jeg har valgt ski i længden 165... men jeg vaklede noget imellem at købe 160'ere eller 165'ere.
Jeg kan godt lide at køre rigtig stærkt og derfor blev det den lidt længere... Dette på bekostning af de helt korte sving (men jeg tror ikke forskellen er så stor på svingene, 160'erne reagerer måske en anelse hurtige).
Jeg var ihvertfald ikke i tvivl om at det skulle være Atomic D2 Race SL.
God sæson
Joos